«مکرون» به روسیه و اوکراین سفر می‌کند

12:07 - 15 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۱۲۳
تلاش‌ها برای حل بحران میان روسیه و ناتو بر سر موضوع اوکراین همچنان ادامه دارد.

کاخ الیزه صبح روز جمعه، ۱۵ بهمن، گزارش داد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، روز دوشنبه آینده به روسیه سفر خواهد کرد و سپس در روز سه شنبه عازم اوکراین می شود.

به گزارش «روسیا الیوم، ریانووستی و الجزیره»، مکرون پیش از این با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تماس‌هایی داشته است و روز پنجشنبه نیز با پوتین و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کرد.

پیش از این گمانه زنی هایی درباره احتمال دیدار پوتین و مکرون مطرح شده بود؛ مکرون روز چهارشنبه گذشته گفت که سفر به روسیه با هدف تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران در مرز اوکراین و روسیه را رد نمی‌کند.

در همین حال سفارت روسیه در واشنگتن هشدار داد «واشنگتن به جای تمرکز بر هسته اصلی نگرانی‌های مسکو، درگیر تئوری‌های توطئه می‌شود.»

در بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن آمده است «ما از واشنگتن می‌خواهیم که تبلیغات را کنار بگذارد و برای تقویت امنیت اروپا وارد کار جدی شود.»

سفارت آمریکا در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «به جای تمرکز بر هسته اصلی نگرانی روسیه، طرف آمریکایی درگیر تئوری‌های توطئه می‌شود. ما از واشنگتن می‌خواهیم که تبلیغات را کنار بگذارد و برای تقویت امنیت اروپا اقدامی جدی انجام دهد.»

این بیانیه یک روز پس از انتشار متن پاسخ آمریکا به پیشنهادهای روسیه درباره تضمین های امنیتی، در روزنامه اسپانیایی «ال پایس»، منتشر می شود.

از سویی دیگر اوکراین در میانه تشدید تنش ها با روسیه، توافق نظامی را با ترکیه به امضا رسانده است.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، می گوید «ما توافقی را با ترکیه برای توسعه و تولید پهپادهای بیرقدار در اوکراین امضا کردیم.»

اتحادیه اروپا نیز بار دیگر از تحریم روسیه سخن به میان آورده و مدعی است «بسته‌ای از تحریم‌های سخت را علیه روسیه در مورد اوکراین آماده کرده‌ایم.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *