فنونی‌زاده: بازیکنان تاجیک سطح بالایی ندارند/ با تیم دوممان هم لبنان و امارات را می‌بریم

0:45 - 11 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۰۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باید بتوانیم از این تیم در کره‌جنوبی امتیاز بگیریم و همچنان صدرنشین باقی بمانیم.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان درباره بازی‌های باقی‌مانده تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: از ۳ دیدار آینده در گروه‌مان، فقط بازی با کره‌جنوبی برای ما خیلی مهم خواهد بود. در دیدار با امارات و لبنان تیم دوم‌مان هم به طور حتم برنده از زمین بیرون می‌آید. باید بتوانیم از این تیم در کره‌جنوبی امتیاز بگیریم و همچنان صدرنشین باقی بمانیم. اگر به عنوان سرگروه به جام جهانی صعود کنیم مسلماً در سیدبندی وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته نفرات اصلی و نیمکت‌نشینان تیم ملی فوتبال ایران از نظر قدرت تکنیکی و فنی فاصله آن‌چنانی با هم ندارند و شاید ۵ درصد با هم اختلاف سطح داشته باشند. در بازی با امارات و لبنان کادرفنی باید به بازیکنانی که کمتر بازی کرده‌اند میدان بدهد، اما مقابل کره‌جنوبی باید با تمام قدرت ظاهر شویم.

*همه انتظار دارند از گروهمان به دور بعد صعود کنیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره بازی‌های آماده‌سازی برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی فوتبال تاکید کرد: مدیران فدراسیون، عزیزی خادم و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید تلاش کنند تا بازی‌های خیلی خوبی را برای تیم ملی تدارک ببینند. آمادگی نفرات تیم ملی هم در ادامه حفظ شود تا بتوانیم با تمام قدرت به مسابقات جام جهانی برویم. به طور مثال بازی با تیم ملی ترکیه که هم اکنون یکی از تیم‌های خوب اروپاست و بازیکنان سطح بالایی در بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا نیز دارد. قطعاً فوتبال ترکیه می‌تواند از هر لحاظ به آماده‌سازی تیم ملی ایران کمک کند و همچنین بازی تدارکاتی ارزان‌تری نسبت به بازی‌های خیلی گران و سنگین است.

فنونی‌زاده افزود: سومین دوره است که پشت سر هم به مسابقات جام جهانی فوتبال می‌رویم و دیگر مردم عادت کردند در جام جهانی باشیم. هم اکنون همه انتظار دارند از گروه خودمان به دور بعد صعود کنیم.

*حضور لژیونرها تا چندین سال، فوتبال ملی را بیمه می‌کند

وی در خصوص ترانسفر شدن بازیکنان ایرانی به فوتبال اروپا گفت: فوتبالیست‌های ایرانی که در قاره اروپا بازی می‌کنند و در باشگاه‌های هلند، پرتغال، یونان، بلژیک و... حضور دارند از لحاظ تمرینی شرایط بسیار ایده‌آلی دارند. این بازیکنان همیشه در آمادگی خوبی به سر می‌برند. لژیونر شدن بازیکنان‌مان در فوتبال اروپا ثابت کرده که فوتبال ایران بهترین عملکرد را در آینده خواهد داشت و تا چندین سال، فوتبال ملی کشورمان با حضور این لژیونرها، بیمه خواهد بود.

فنونی‌زاده در مورد وضعیت اخیر تیم فوتبال پرسپولیس، تصریح کرد: تمام مشکلات پرسپولیس به خاطر حضور بازیکنانی بی‌کیفیت خارجی در تیم بوده است. مدیران قبلی با آوردن این بازیکنان، باشگاه را بدهکار کرده‌اند. دست‌های پشت‌پرده و دلال‌ها پول بیت‌المال را به جیب خودشان زدند. این دو بازیکن تاجیک‌ هم که به تیم آورده‌اند آنچنان بازیکنان سطح بالایی نیستند. شنیده‌ام که هر کدام سه، چهار میلیارد تومان خواهند گرفت. امیدوارم که اگر پول هم می‌خواهند به این بازیکنان تاجیکی بدهند، ریالی باشد نه دلاری!

*یحیی باید برگردد و تیم را برای نیم فصل دوم آماده کند

وی ادامه داد: اگر همین هزینه‌ها را در تیم‌های پایه، رده سنی جوانان و امید پرسپولیس انجام دهیم به طور حتم بازیکنان خیلی خوبی پرورش پیدا می‌کنند که می‌توانند بهتر از بازیکنان خارجی درجه چندم سایر کشورها بازی کنند و در آینده برای باشگاه پرسپولیس موثر و تأثیرگذار باشند.

فنونی‌زاده درباره استعفای یحیی گل‌محمدی، خاطرنشان کرد: حق قانونی تمام اعضای تیم فوتبال پرسپولیس و بازیکنان است که قرارداد‌ها و درصد‌های‌شان را بگیرند. باید مدیریت باشگاه هر چه زودتر به فکر مشکلات مالی باشگاه باشد. یحیی باید برگردد و تیم را هر چه زودتر آماده حضور پرقدرت برای نیم فصل دوم کند. پیشکسوتان و همه باید در کنار تیم باشیم تا پرسپولیس بتواند قهرمانی ششم پیاپی خود را به دست بیاورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *