آسیب پذیری سایبری رژیم صهیونیستی/از هک شدن تصاویر اماکن مهم تا درز اطلاعات حساس

5:15 - 10 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۷۰۲
آسیب پذیری سایبری رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف به چالش کشیده شده است.
گروه هکری «عصای موسی» روز جمعه، با انتشار دو ویدئو از دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اراضی اشغالی و مناطق حساس امنیتی رژیم صهیونیستی، چالش آسیب پذیری امنیت سایبری این رژیم را برجسته‌تر کرد.
 
رژیم صهیونیستی که در سال‌های اخیر با موج گسترده‌ای از حملات سایبری مواجه شده، در سال ۲۰۲۱ شاهد شمار بی سابقه‌ای از این حملات بود که در بعضی موارد زندگی در اراضی اشغالی را فلج می‌کرد.
 
اما اقدام اخیر گروه هکری «عصای موسی» در نفوذ به دوربین‌های مدار بسته اراضی اشغالی عمق آسیب پذیری امنیتی این رژیم را آشکار کرد.
 
ویدئو‌های منتشر شده توسط این گروه، نشان می‌دهند که دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های اراضی اشغالی و محوطه اطراف یک منطقه حساس نظامی هک شده اند.
 
گروه مذکور همراه انتشار این ویدئو‌ها برای رژیم صهیونیستی پیامی هم ارسال کرده و به مقام‌های این رژیم هشدار داد که سال‎هاست که آن‌ها را زیر نظر دارد و به زودی اطلاعات مربوط به آن‌ها را نیز منتشر خواهد کرد.
 
اما این نخستین بار نیست که دوربین‌های مدار بسته در اراضی اشغالی هک می‌شوند.
 
در اردیبهشت سال جاری نیز گروه «دراگون فورس»، ۵ هزار دوربین مداربسته در اراضی اشغالی را هک کرده بود.
گروه مذکور که یک گروه مالزیایی حامی فلسطین است، اعلام کرد که دوربین‌های هک شده متعلق به مناطق مسکونی و رسمی رژیم صهیونیستی هستند.
 
«دراگون فورس»، در پی هک این دوربین‎ها، تصاویر به دست آمده را به حساب کاربری افراد هک شده در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرد.
 
هک دوربین مدار بسته کسب و کار‌ها در اراضی اشغالی در سال ۲۰۱۸ نیز از دیگر مواردی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد.
 
محققان سایبری دانشگاه «بن گوریون»، می‌گویند که دوربین‌های امنیتی آلوده به نرم افزار‌های مخرب می‌توانند از نور مادون قرمز برای دریافت سیگنال‌های مخفی و نشت اطلاعات حساس استفاده کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *