بازتاب صعود ایران به جام جهانی در خبرگزاری رویترز؛ حضور در قطر با اندیشه‌های اسکوچیچ

16:12 - 08 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۵۸۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری رویترز در گزارشی از صعود ایران به عنوان نخستین تیم آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تمجید کرد.

- تیم ملی فوتبال ایران دیروز (پنجشنبه) با برتری یک بر صفر مقابل تیم ملی عراق در ورزشگاه آزادی تهران، به اولین کشور آسیایی تبدیل شد که به جام‌ جهانی راه پیدا می‌کند و این پیروزی با گل مهدی طارمی رقم خورد.

مهاجم پورتو در سه دقیقه شروع نیمه دوم در ورزشگاه آزادی ضربه‌ای زد تا ایران در صدر گروه A قرار گیرد و جواز حضور در جام‌جهانی را برای سومین بار متوالی قطعی کند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست عراق گفت: کسب سهمیه در جام‌جهانی ثابت کرده است که همه در مورد او اشتباه می‌کنند و مرد کروات به طور کامل در نظر دارد در قطر بر روی نیمکت ایران حضور داشته باشد. از اول به کارم ایمان داشتم، اما خیلی‌ها من را دست کم گرفتند و به من احترام نمی‌گذاشتند، اما من بسیار خوشحالم، زیرا خودم را ثابت کردم. تا سال ۲۰۲۳ با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارم و برنامه من هدایت تیم فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است.

اسکوچیچ هشت سال در فوتبال باشگاهی ایران کار کرد تا اینکه در فوریه ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و جایگزین مارک ویلموتس شد. ایرانی‌ها در دوران مدیریت هفت ماهه ویلموتس با مشکلات زیادی مواجه شدند و سرمربی سابق بلژیک این تیم را به شکست‌هایی در مقابل عراق و بحرین رساند که باعث شد صعود به مرحله سوم مقدماتی برای ایران به خطر بیفتد.

بازتاب صعود ایران به جام جهانی در خبرگزاری رویترز؛ حضور در قطر با اندیشه‌های اسکوچیچ

اسکوچیچ بلافاصله تاثیر خود را گذاشت و ایران با ۱۰ برد و تساوی در یکی از ۱۱ بازی مقدماتی برای ششمین بار راهی جام‌جهانی شد. با این حال، این پیشرفت‌ها بدون سختی و اذیت هم نبود.

اسکوچیچ خاطرنشان کرد که اختلاف گل با عراق باید بیشتر می‌شد، اما خوشحال بود که با سه بازی باقیمانده، صعود را تضمین کرده است.

وی افزود: از آنجایی که توانستم مردم ایران را شاد کنم، بسیار خوشحالم. ۱۵ دقیقه طول کشید تا سرعت خود را پیدا کنیم و سپس ما تیم برتر بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. می‌توانستیم بیش از یک گل به ثمر برسانیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *