امدادرسانی هلال احمر در ۸۴ شهرستان؛ تمامی تیم‌های عملیاتی در آماده‌باش هستند

9:47 - 27 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۸۳۶
امدادگران جمعیت هلال احمر در ۷۲ساعت گذشته به ۸ هزار و ۸۰۵ هموطن محصور در برف، کولاک و آبگرفتگی در ۸۴ شهرستان درگیر شرایط نامساعد جوی، امدادرسانی کردند.
-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور گفت: در ۷۲ ساعت گذشته شرایط نامساعد جوی در ۲۷ استان کشور حاکم بود که از این تعداد، ۲۳ استان نیازمند ارائه خدمات امداد و نجات بودند. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۸۴ شهرستان، شامل ۸ شهر، ۱۷ روستا، ۴ منطقه عشایرنشین و ۶۹ محور کوهستانی عملیات‌های امداد و نجات مختلفی انجام داده‌اند.

ولی پور افزود: در این مدت ۲۸۸ تیم عملیاتی به استعداد ۹۷۶ امدادگر و نجاتگر توانستند ۴۳۸ خودرو گرفتار در برف و یخبندان را در محور‌های کوهستانی کشور رهاسازی کنند. آن‌ها همچنین ۳۲۶ نفر را اسکان اضطراری دادند؛ ۱۸ نفر را به نقاط امن منتقل کردند و ۱۱ هموطن را به مراکز درمانی انتقال دادند. همچنین پنج نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی هلال احمر استفاده کردند.

وی ادامه داد: تمامی تیم‌های عملیاتی در سطح کشور در حال آماده‌باش است و نجاتگران و امدادگران در ۱۲ استان کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، لرستان، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمانشاه، ایلام، مازندران و کرمان در حال امدادرسانی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تخلیه آب ۵۴ واحد مسکونی توسط امدادگران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و همچنین گفت: در این مدت ۸۳۳ تخته پتو، ۳۴۰ تخته موکت، ۱۴۲۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۸ بسته‌غذایی، ۹۶ بطری آب‌معدنی، ۲۵۹ قوطی کنسروجات و ۳۰۷ بسته بیسکوییت در میان متاثرین از برف و آب‌گرفتگی قرار گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *