حدود ۷۹ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

9:26 - 26 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۵۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: از ۸۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان، ۷۹ درصد روستا‌های این استان از طریق یکی از اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، به شبکه ملی اطلاعات متصل است.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لادن مهدوی در خصوص توسعه ارتباطات روستایی استان مرکزی اظهار کرد: از ۸۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان تعداد ۶۸۶ روستا، معادل ۷۹ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که از این تعداد ۱۷۶ روستا از طریق اپراتور همراه اول، ۵۷۷ روستا طریق اپراتور ایرانسل، ۳۱۸ روستا اپراتور های‌وب و تعداد ۲۲۲ روستا از طریق شبکه کابل و اینترنت ثابت (ADSL) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی تصریح کرد: دسترسی به ارتباطات مناسب و اینترنت پرسرعت، به نیاز اصلی و اساسی مردم بدل شده است و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در مناطق شهری و روستایی با سرعت بیشتر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مهدوی همچنین از اتصال ۲۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: دسترسی مابقی روستا‌ها به اینترنت نیز طیسه فاز تا پایان سال ۱۴۰۱، محقق می‌شود.
 
 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این برنامه، به تماس تلفنی اهالی روستا‌های ملاباقر، الرج، وفس و جیریا و بزیجان از توابع شهرستان‌های شازند، کمیجان و اراک و محلات پاسخ دادند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *