رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیچ آسیبی به تأسیسات زیرزمینی گاز طبیعی سنندج وارد نشد

15:29 - 20 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۲۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در جریان واژگونی تانکر حامل نفتا در شهر حسین‌آباد سنندج، هیچ آسیبی به تأسیسات زیرزمینی گاز طبیعی وارد نشده است.

- به نقل از شانا،  احمد فعله‌گری در مورد واژگونی تانکر حامل نفتا در شهر حسین‌آباد سنندج، گفت: به‌محض وقوع این حادثه برای جلوگیری از نشت و انفجار، شبکه‌های گاز طبیعی از مدار مصرف خارج و پس از بررسی صدمات وارده به شبکه‌های گاز طبیعی، خوشبختانه مشخص شد هیچ آسیبی به تأسیسات زیرزمینی وارد نشده است.

وی ادامه داد: با بررسی میزان لطمه‌های وارده، معلوم شد تعدادی از علمک و رگولاتورهای روزمینی محل واژگونی تانکر، دچار آسیب شده و امکان برقراری جریان گاز در همان شب برای رعایت موارد ایمنی مقدور نشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در صبحگاه روز گذشته هم‌گروهی از کارکنان بهره‌برداری، بازرسی فنی و اچ‌اس‌ئی به محل حادثه مراجعه و با ارزیابی فنی شبکه و تأسیسات غیردفنی و رو زمینی، خسارت وارده تعیین و برای رفع ایرادها اقدام شد، این در حالی است که گروه‌های نشت‌یاب هم‌زمان با جریان گاز پس از نشت‌یابی کامل شبکه و انشعاب‌ها و اطمینان از ایمن بودن شبکه و تأسیسات، نسبت به گازرسانی شبکه اقدام کردند.

فعله‌گری در پایان ضمن اظهار تأسف مجدد از رویداد چنین حادثه‌ای، اظهار کرد: همه علمک‌های این منطقه بازدید عینی و کنترل فنی شد و پس از اطمینان از سالم بودن آنها، جریان گاز برقرار و  رگولاتورها و شیرهای میتراستاپ آسیب‌دیده تعویض و کنتورهای خانگی و اتصال‌های مربوطه بررسی شد و پس از اقدام‌های کارشناسانه، جریان گاز طبیعی در منازل آسیب‌دیده برقرار شد و اکنون خدمات شرکت گاز استان کردستان در منطقه حسین‌آباد در حال اجراست.

بر اساس این گزارش، این حادثه روز شنبه (۱۸ دی‌ماه) در اثر واژگونی تانکر حامل نفتا اتفاق افتاد و پس از نشت و روان شدن نفتا، حادثه آتش‌سوزی رخ داد و به دلیل سراشیبی محل حادثه، آتش به داخل چند واحد مسکونی نفوذ کرد و سبب حریق شد که با اقدام به‌موقع و سریع گازبان حسین‌آباد، خوشبختانه هیچ‌گونه نشتی یا انفجار گاز طبیعی رخ نداد.

 

 


برچسب ها: وزارت نفت سنندج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *