۴ دلیل عمده‌ی تصادف در میادین

9:24 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۷۸۱
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یکی از علل وقوع تصادفات را در میادین، عدم رعایت حق تقدم عبور از سوی رانندگان می‌داند که به گفته وی بسیاری از رانندگان این قانون را فراموش کرده و یا از آن بی اطلاع هستند.
- سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: یکی از رایج‌ترین علل وقوع تصادفات و حوادث رانندگی رعایت نکردن حق تقدم در هنگام عبور از میادین است که بسیاری از رانندگان از قوانین و مقررات آن بی اطلاع هستند و آن را فراموش کرده اند.

رعایت حق تقدم در هنگام عبور از میادین می‌تواند تا حد زیادی از بروز خیلی از تصادفات جلوگیری کرده و تعداد حوادث را در میدان کاهش دهد.

در هنگام تصادف در میدان ۴ حالت پیش روی قرار می‌گیرد و حالت اول این است که در هنگام ورود به میادین حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که داخل میدان در حال حرکت است یعنی در صورت وقوع تصادف و حادثه وسیله‌ای که نقلیه‌ای که تازه وارد میدان شده است مقصر حادثه می‌باشد.

حالت دوم زمانی است که هر دو وسیله در حال گردش در میدان هستند حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که به سکوی میدان نزدیکتر است (مرکز میدان) و در صورت وقوع تصادف خودرویی که به میدان نزدیک‌تر است حق تقدم عبور دارد.

حالت سوم در حالی است که هر دو وسیله در حال گردش و حرکت در میدان هستند، اما یکی از خودرو‌ها به سمت راست منحرف و یا تغییر مسیر می‌دهد و با خودرویی که در مسیر خود در دایره میدان تردد می‌کند برخورد می‌نماید که در این صورت خودرویی که تغییر مسیر داده مقصر حادثه و حق تقدم با خودرویی است که در مسیر صحیحی خود تردد می‌کند.
 
بیشتر بخوانید:

حالت چهارم در حالی است که هر دو وسیله در حال گردش و حرکت در میدان هستند، اما خودرویی قصد خروج از میدان را دارد که در این صورت حق تقدم با خودرویی است که داخل میدان در حال گردش می‌باشد و خودرویی که قصد خروج از میدان را دارد در صورت تصادف مقصر حادثه می‌باشد.

حال ببینید در هنگام عبور از میادین شما در کدام وضعیت قرار دارید و چگونه می‌توانید از برخورد با خودرو‌ها جلوگیری نمایید که معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به این پرسش پاسخ دقیق می‌دهد: هنگام ورود به میدان حتما از سرعت خود کاسته و دقت کنید حق تقدم با خودرو‌هایی هست که الان در میدان حضور دارند و حداکثر سرعت در میادین ۳۰ کیلومتر است که می‌بایست آنرا رعایت نمایید و همچنین نکته دومی که می‌تواند به شما کمک نماید که در میادین تصادف نکنید رعایت حق تقدم عبور در میادین است که با مطالعه دقیق ۴ حالت ذکر شده دیگر تصادف نخواهید داشت.

سرهنگ علی همه خانی در پایان گفت: ۷ درصد از تصادفات رانندگی در میادین و تقاطع‌ها روی می‌دهد که علل عمده آن‌ها عدم رعایت حق تقدم می‌باشد که امید است با رعایت حق تقدم عبور شاهد حوادث و تصادفات در سطح شهر تهران نباشیم.
 

برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *