دلیل نوسانات بازار طلا از زبان رئیس اتحادیه طلا و جواهر

9:13 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۷۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با بیان اینکه افزایش 20 دلاری قیمت طلا، بازار داخل را پر نوسان کرد، گفت: نوسانات چند روز گذشته در بازار طلا ناشی از تصمیم بانک فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره بود که قیمت جهانی اونس را افزایش داد و این افزایش قیمت جهانی، قیمت ها در بازار طلای ایران را پر نوسان کرد.
محمد کشتی‌آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در تشریح نوسانات بازار طلا در چند روز گذشته اظهار کرد: افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته ناشی از افزایش قیمت جهانی این فلز گران بهاست.

وی با بیان اینکه قیمت طلا در کشور معمولا ناشی از دو متغیر است، اظهار کرد: طلا در بازار ایرانی یا در نتیجه افزایش یا کاهش نرخ های جهانی تغییر می کند، مانند افزایش قیمت طلا در چند روز گذشته که ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا بود و یا در نتیجه بالا و پایین شدن قیمت دلار که به سرعت قیمت طلا در بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

کشتی آرای تصریح کرد: بازار طلا به سرعت به تغییرات بازار ارز واکنش نشان داده و با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت طلا نیز افزایش می یابد و کاهش قیمت دلار، کاهش قیمت طلا را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با بیان اینکه نوسانات در بازار ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به شرایط بازار جهانی و بازار داخلی نمی توان پیش بینی دقیقی از روزهای آتی ارائه داد و نوسان در روزهای آینده ادامه دار خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *