شهید سلیمانی، نماد مقاومت امت اسلامی است

14:36 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۵۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو با اشاره به ویژگی ولایت‌مداری شهید سلیمانی و مقاومت وی در برابر جبهه استکبار، گفت: حاج قاسم سلیمانی همواره نماد مقاومت امت اسلامی بوده، تا جایی که باید تمام ویژگی‌های وی را برای کشور الگو قرار داد.

- به نقل از پاون، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی مقاومت و سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بابیان اینکه شهید سلیمانی الگوی انسان‌هایی است که به خوبی‌ها عشق می‌ورزند، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی همواره نماد امت اسلامی بوده و بر همین اساس مسئولیت سنگینی بر گردن ما است.

وی با اشاره به‌ویژگی‌های شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: شهادت‌طلبی، اخلاص در عمل، تمسک به اهل‌بیت، ولایتمداری، سخت‌کوشی، فرامرزی بودن و مردمی بودن، تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است که باید الگوی جامعه قرار گیرد.

وزیر نیرو به حضور تأثیرگذار سردار دل‌ها در میانه مشکلات اشاره کرد و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس شهید سلیمانی در مسیر دفاع از انقلاب در هر سنگری که لازم بود، حضور جدی و موثری داشت.

محرابیان، اخلاص این شهید را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برشمرد و تصریح کرد: شهید سلیمانی نگران نبود که دیگران راجع به او چه فکری می‌کنند، نگران این بود که وظیفه خود را در جذب حداکثری به نحو احسن انجام دهد.

به گفته وی، افراد زیادی در کشور ولایتمدار بودند، ولی در فراز و نشیب روزگار، گاهی دچار انحراف شده و از مسیر انقلاب دور می‌شدند، اما شهید سلیمانی در خیل افراد پاک دستی است که لحظه‌ای از مسیر ولایت خارج نشد و جان خود را برای این هدف در طبق اخلاص گذاشت.

وزیر نیرو حفظ ویژگی ولایتمداری را از نبرد و مقاومت در برابر جبهه استکبار شاخص‌تر دانست و افزود: در مسیر ولایتمداری باید مقاوم و سخت‌کوش بوده و شهید سلیمانی نمونه بارز این موضوع است.

محرابیان با اشاره به جراحات حاج قاسم سلیمانی بعد از دوران دفاع مقدس، سخت‌کوشی این شهید را مورد تأکید قرارداد و گفت: در هیچ زمانی مشکلات او را از مسیر انقلاب دور نکرد، بلکه اگر هرجایی که لازم بود با حضور مؤثر خود مردم را دلگرم و امیدوار می‌کرد.

وی، شهید سلیمانی را جزو افتخارات امت اسلامی دانست و تصریح کرد: این شهید الگوی کشور بوده و یاد و خاطره شهید مختص سالگرد نیست، بلکه راه و یاد شهید باید هرروز و هر دقیقه برای ما تذکر باشد.

در این مراسم همچنین از یکی از خانواده‌های شهید مدافع حرم که در صنعت آب و برق فعالیت داشته، تقدیر شد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *