تحلیل رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از توطئه‌های دشمن برای به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی

21:03 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۵۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات و فتنه‌های دشمنان از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌های ریز و درشت تاکنون با ثبات به ارزش‌های خود پایبند بوده است.

-مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این مراسم که به صورت ویدیوکنفرانس برای سازمان‌های قضایی سراسر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ گفت: ۹ دی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ما ثبت و ضبط شده و یکی از ایام الله است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان با اشاره به تهدیدات و فتنه‌های دشمنان از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: برخلاف انقلاب‌های زیادی که در دنیا بعد از مدتی دچار تزلزل و به انحراف کشیده شده انقلاب اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌های ریز و درشت تاکنون با ثبات به ارزش‌های خود پایبند بوده است.

دشمن در اوایل انقلاب به افراد نفوذی غرب گرا در کشور امید بست

وی به توطئه‌های استکبار برای به انحراف کشیدن انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن در اوایل انقلاب به افراد نفوذی غرب گرا در کشور امید بست و دولت ملی گرا وقتی بر سر کار آمد تلاش کرد تا جمهوری دموکراتیک اسلامی برقرار نماید و در قانون اساسی اصل ولایت فقیه گنجانده نشود، اما با بصیرت امام خمینی (ره) و رأی مردم در رفراندوم قانون اساسی، از آن دوران عبور کردیم و پایه‌های حکومت اسلامی یکی پس از دیگری تثبیت شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: با روی کار آمدن بنی صدر بار دیگر بارقه‌های امید در دل غربی‌ها زنده شد و در جنگ تحمیلی به خاطر بد عمل کردن یا خیانت وی، کمترین سلاح در اختیار نیرو‌های مردمی قرار گرفت و امام بعد‌ها فرمودند «ولله من موافق روی کار آمدن بنی صدر نبودم.»

ولایت فقیه پروری، از مصادیق توطئه‌های دشمن

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان، ولایت‌فقیه پروری را یکی دیگر از مصادیق توطئه‌های دشمن برشمرد و افزود: دشمن وقتی دید مردم تابع محض ولایت فقیه هستند و از امامشان جدا نمی‌شوند و اصل ولایت فقیه را نمی‌تواند از این ملت جدا کند سراغ ولایت فقیه‌پروری رفت و تمام برنامه‌های دشمن این بود که آقای منتظری را بعد از رحلت امام (ره) به عنوان، ولی فقیه معرفی کند.

وی ادامه داد: با بصیرتی که امام (ره) داشتند با یک تصمیم شبیه معجزه، منتظری را عزل کردند و فرمودند که من خیلی تلاش کردم ایشان را حفظ کنم، ولی نصایح من اثر نکرد.

بیعت تاریخی ملت در سال ۱۳۶۸

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به بیعت تاریخی ملت اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ با مقام معظم رهبری گفت: ملت انقلابی ایران بر خلاف مردم صدر اسلام که بعد رحلت رسول الله (ص) دچار انحراف شدند و امام علی (ع) را خانه نشین کردند با بصیرت انقلابی با مقام معظم رهبری بیعت کردند که ایشان با رهبری بی‌بدیل توانستند نسل‌های دوم و سوم و چهارم انقلاب را با نسل اول انقلاب پیوند دهند و رویش‌های انقلابی به وجود آمد که از دل آن‌ها مدافعان حرم شکل گرفت.

شبیخون فرهنگی دشمن در دوران اصلاحات

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن در دوران اصلاحات گفت: در این دوران کسانی به عنوان انقلابی سر کار آمدند که مدعی طرفداری از راه امام بودند، اما بر طبل انحراف از راه ایشان می‌کوبیدند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند که دشمن در حال شبیخون فرهنگی است و حواستان را جمع کنید تا خط امام گم نشود، اما در مقابل رهبری ایستادند.

نقشه‌های دشمن در فتنه ۸۸

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از صحبت‌هایش جدا کردن ملت از یکدیگر و به راه انداختن جنگ‌های خیابانی را از نقشه‌های دشمن در فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: در انتخابات ۸۸ پرواز‌های بین ایران و لندن چندین برابر شد و جرج سوروس که خود مبتکر انقلاب‌های مخملی بود به صحنه آمد و رنگ سبز را برای انتخابات ایران انتخاب نمود و با فریبکاری مردم را به دو دسته تقسیم کردند.

وی افزود: کسانی که خود سالیان سال انتخابات برگزار کرده بودند ادعای تقلب را مطرح و طوری القاء کردند که پیروز انتخابات هستند و کاندیدای آن‌ها در شب انتخابات نیز اعلام کرد که پیروز انتخابات است و اگر در انتخابات تقلب شود مردم چنین و چنان می‌کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: زمانی که نتایج آراء اعلام شد عده‌ای از مردم فریب سوابق انقلابی سران فتنه را خوردند و به دنبال تجمعات، هنجارشکنان نیز دست به کار شدند و به جان و اموال مردم تعرض کردند و آغازگر فتنه بزرگ در ایران شدند.

خطبه‌های دشمن شکن مقام معظم رهبری آبی بر آتش فتنه گران

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با بیان اینکه خطبه‌های دشمن شکن مقام معظم رهبری آبی بر آتش فتنه گران در سال ۸۸ بود، گفت: فردای سخنان مقام معظم رهبری خیل عظیمی از کسانی که فکر می‌کردند رای آن‌ها تغییر کرده و در انتخابات تقلب شده، راه خودشان را از فتنه گران جدا کرده و عده قلیلی با پشتوانه کشور‌های غربی باقی ماندند.

وی با اشاره به حماقت آشوبگران در اهانت به مکتب حسینی و اصل مترقی ولایت فقیه در روز عاشورا گفت: با این حماقت آشوبگران، خیل عظیم مردم انقلابی چه اصلاح طلبی که دل در گرو انقلاب و ولایت داشت و چه اصولگرا، به صحنه آمدند و در دفاع از انقلاب و ولایت و راه امام، نقشه دشمن را در ایجاد تفرقه بین ملت بر آب کردند و بساط فتنه در کشور برچیده شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمن تا زمانی که ما دست از اصول و شعار‌های اصلی انقلاب دست بر نداریم دست از توطئه علیه ایران اسلامی بر نمی‌دارد، تصریح کرد: امروز شاهدیم که دشمن شدید‌ترین محاصره‌های اقتصادی را بر تحمیل کرده، ولی ملت شهید پرور و انقلابی ما به لطف الهی از ابتدای انقلاب تاکنون در مقابل دسیسه‌های دشمن ایستاده‌اند و می‌ایستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *