رکورد سالانه فروش سلاح از سوی آلمان شکسته شد

9:52 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۵۸۸
گزارش‎ها نشان می‎دهند که دولت سابق آلمان معاملاتی به ارزش تقریباً ۵ میلیارد یورو (۵.۶ میلیارد دلار) در ۹ روز آخر کار خود تصویب کرده است.

- پس از تصویب لحظه آخری قرارداد‌های تسلیحاتی میلیاردی توسط دولت در حال خروج «آنگلا مرکل»، صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را ثبت کرد، آن هم در زمانی که دولت این کشور تنها در مقام اجرایی عمل می‌کرد.

به گزارش «دیلی صباح»، دولت سابق آلمان معاملاتی به ارزش تقریباً ۵ میلیارد یورو (۵.۶ میلیارد دلار) در ۹ روز آخر کار خود تصویب کرد.

وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به سوال یک قانونگذار این کشور، اعلام کرد که این رقم، کل صادرات تسلیحات آلمان را به رکورد ۹.۰۴ میلیارد یورو در سال رسانده است.

مصر با وجود مواجهه با انتقاد‌ها از نقض حقوق بشر و دخالت این کشور در درگیری‌های یمن و لیبی، دریافت کننده اصلی صادرات تسلیحات آلمان است.

طبق توافقات لحظه آخری، شرکت «تی ام اس» ممکن است ۳ ناوچه MEKO A-۲۰۰ EN را به مصر تحویل بدهد.

همچنین شرکت دیگری به نام «دیهل دیفنس» مجاز به تحویل ۱۶ سامانه دفاع هوایی IRIS-T SLS/SLX به مصر است.

شرکت «تی ام اس» همچنین مجاز به صادرات زیردریایی نوع ۲۱۸ SG به سنگاپور است.

جزئیات این معاملات تنها یک روز قبل از انتخاب «اولاف شولتز» به عنوان صدر اعظم جدید آلمان اعلام شد، اگرچه ارزش صادرات در آن زمان مشخص نبود.

اکنون واضح است که صادرات تسلیحات آلمان به مصر به ۴.۳۴ میلیارد یورو می‌رسد.

این در حالی است که در زمان ذکر شده دولت آلمان تنها در مقام اجرایی عمل می‌کرد، در حالی که معمولاً از چنین تصمیمات مهمی اجتناب می‌شود.

این معاملات در زمان «آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان به همراه «شولتز»، معاون صدراعظم وقت، انجام شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *