شاه مردی: قیمت بالای بلیت تئاتر دور از انصاف نیست

14:30 - 04 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۲۷۳
کارگردان نمایش «لیلیت» گفت: نمایش لیلیت در کارنامه کاری من یک اثر متفاوت است، من پیش‌تر از این عمدتا به آثاری تاریخی به ویژه در حوزه قاجاریه و پهلوی علاقه داشتم و البته هنوز هم این علاقه بر سر جای خود است.

محمدرضا شاه مردی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون اجرای نمایش «لیلیت» گفت: نمایش لیلیت در کارنامه کاری من یک اثر متفاوت است، من پیش‌تر از این عمدتا به آثاری تاریخی علاقه داشتم و البته هنوز هم این علاقه بر سر جای خود است، اما لیلیت یک فضا و یک تجربه متفاوت برای من محسوب می‌شد و طی تولید آن، مدام خود را در محک جدی می‌دیدم.

وی در همین راستا ادامه داد: خدا را شکر که این اثر سال گذشته با حضور در جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، جوایز مهم تندیس بازیگری اول مرد، تندیس بازیگری اول زن، تندیس نمایشنامه نویسی اول و کارگردانی دوم را کسب کرد و امسال با تغییراتی برای اجرای عموم در مجموعه تئاتر شهر آماده شد.

کارگردان نمایش «لیلیت» درباره تولید تئاتر در دوران کرونا افزود: تئاتر در مادام تاریخ با مشقت‌ها و رنج‌های فراوان به حیات خودش ادامه و شرایط امروز نیز هر چند در تاریخ، دوران متفاوتی به واسطه بروز و شیوع ویروس کرونا قلمداد خواهد شد، اما آگاهانه این است که به تئاتر و خلق نمایش فکر کنیم، می‌بینیم که اساسا جز یک عشق عمیق، از سمت اهالی این هنر و حرفه، هیچ نوع فعل و انفعال دیگری نمی‌توانست تئاتر را تا این حد مانا و قدرتمند نگاه دارد.

وی درباره حمایت مسئولین فرهنگی از نمایش «لیلیت» اضافه کرد: خدا را شکر حمایت‌های خوبی از این نمایش شده، و تنها امیدواریم که مردم نیز در این شرایط، ما را تنها نگذارند و به ما در رونق تئاتر کمک کنند.

این کارگردان جوان تئاتر خاطرنشان کرد: قیمت بلیت در سالن‌های دولتی بسیار منطقی و متناسب با وضعیت موجود در نظر گرفته شده، هر چند قیمت بلیت در دیگر سالن‌ها نیز واقعا دور از انصاف نیست و همه باید بدانیم هزینه‌های تولید اثر نمایشی بسیار بالاست و ما هم در برنامه‌ریزی‌های مشترکی که با مجموعه وزین تئاتر شهر داشتیم با در نظر گرفتن همه شرایط موجود قیمت بلیت را تعیین کردیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *