رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه قضایی از مؤسسات داوری در راستای ایجاد صلح و سازش حمایت می‌کند

11:42 - 02 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۸۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه حمایت دستگاه قضایی از موسسات داوری در راستای ایجاد صلح و سازش، گفت: زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف بایستی در پرونده ها با ایجاد صلح و سازش تجلی پیدا کند.

- حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در همایش شورای حل اختلاف استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان، معاون مرکز توسعه حل اختلاف استان و اعضای شورای حل اختلاف گفت: اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده که همه این اقدامات قابل تقدیر است.

وی در خطاب به اعضای شورای حل اختلاف استان زنجان افزود: شما عزیزان بعنوان بزرگان ممتاز دستگاه قضایی بحساب می‌آیید بدلیل اینکه کاری که شما انجام می‌دهید و صلح و سازشی که بین اصحاب پرونده می‌کنید کار اولیا و انبیاء می‌باشد. باید به خود ببالید که در این مسیر قرار گرفته اید.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به وضعیت استخدامی اعضای شورای حل اختلاف گفت: مشکلاتی در حوزه استخدامی شما عزیزان وجود دارد، اما تمام تلاش و کوشش در مرکز این است که با رایزنی بین مجلس و قوه قضاییه بصورت قانونی این مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به افزایش پرداختی‌ها در شورای حل اختلاف گفت: از لحظه‌ای که آمده ایم پاداش‌ها را بیش از ۳ برابر افزایش داده ایم، چون ما به وضعیت و حجم کار شما عزیزان واقف هستیم و تمام تلاش خود را برای افزایش این مقدار به تناسب وضعیت تورم بکار بسته ایم.

وی اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف بایستی در پرونده‌ها آنهم با ایجاد صلح و سازش تجلی پیدا کند. سیاست ریاست قوه قضاییه و مرکز توسعه حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها می‌باشد که بایستی در این مسیر حرکت کنیم.

وی به نقش موسسات داوری و میانجیگری اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی از موسسات داوری و میانجیگری حمایت می‌کند. داوران و میانجیگران در امر صلح و سازش بایستی بیش از پیش فعالیت کنند و خروجی کار آن‌ها توام با صلح و سازش در پرونده‌ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی نیز در همایش شورای حل اختلاف استان زنجان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف قوه قضاییه، اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران و همیاران شورا‌ها برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تشکر از حضور میهمان ویژه همایش گفت:از ارواح مقدسه مدد بگیریم و در این مسیر باشیم و در این مسیر حرکت کنیم و از سرمشق‌ها بهره بگیریم که هم اجر معنوی و هم اجر اخروی دارد.

وی افزود:توفیقات بسیار خوبی در شورا‌های حل اختلاف استان حاصل شده که همه این توفیقات حاصل زحمات و تلاش‌های شما عزیزان که در صف و خط مقدم هستید می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: مهمترین وظیفه‌ای که ما داریم و تاکیدی که هم ریاست قوه قضاییه و هم رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه دارند بر صلح و سازش می‌باشد، اما مهمتر از این‌ها این است که تفکر صلح و سازش را در جامعه حاکم کنیم که این بالاترین ثواب و اجر را دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به حدیثی در خصوص مفضل بن عمر که از اصحاب امام صادق (ع) بود گفت: در این حدیث آمده است که امام صادق (ع) به مفضل بن عمر می‌فرماید:آنچه که دارم می‌گویم حقیقت است، به آن عمل کن و به برادران دینی بزرگوار این پیام را برسان. مفضل بن عمر پرسید:برادران بزرگ من چه کسانی هستند؟ فرمودند:حاجت یک برادر پیش شما اظهار می‌شود و شما در رفع آن حاجت تلاش می‌کنید خداوند صد هزار حاجت از او را روا میکند که کمترین پاداش این میزان تلاش، بهشت است.

صادقی نیارکی ادامه داد: ما به همه مسائل و مشکلات شما واقف هستیم و تمام تلاش و کوشش چه در استان و چه در مرکز برای حل این مسائل و مشکلات است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: بار سنگینی از کار دستگاه قضایی بر دوش شورا‌های حل اختلاف است. تقریباً یک سوم پرونده‌های دادگستری در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که این کار بزرگی است.

وی گفت:تمرکز در شورا‌های حل اختلاف باید بر اساس صلح و سازش باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *