رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیا رژیم صهیونیستی شریک ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن است؟

5:15 - 03 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۷۷۳
رژیم صهیونیستی شریک جنایات ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن است.
رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن مشارکت دارد؟ این پرسشی است که در افکار عمومی مطرح است و با توجه به سیاست سازشی که میان برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی در جریان است، می‌توان گفت که صهیونیست‌ها در جنگ علیه یمن مشارکت دارند.
 
کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و اروپا به عربستان سعودی برای ادامه حملات نظامی به یمن بسیار گسترده است؛ ضمن آن که در جنگ عربستان علیه مردم مظلوم یمن، چند رژیم عربی دیگر همچون امارات در کنار سعودی‌ها مشغول قتل عام مردم یمن هستند.
 
در جنگی که علیه یمن آغاز شده چندین کشور حضور دارند و این ائتلافی که شکل گرفته اگرچه از نظر حقوق بین الملل مردود و غیر قانونی است، اما همان مجامع هیچ اقدامی برای پایان دادن به حملات آن‌ها به یمن انجام نمی‌دهند و در واقع به نوعی حمایت می‌کنند
 
در این میان، نقش عربستان در کشتار مردم مظلوم یمن که شباهت زیادی با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین دارد، پر رنگ است و حرکت در سایه صهیونیست‌ها در مشارکت در جنگ علیه یمن را نمی‌توان نادیده گرفت.
 
سعودی‌ها به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه یمن آغاز کردند و در جهت دستیابی به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد این جنگ شدند.
 
یمن از نظر موقعیت سوق الجیشی در منطقه حساسی قرار دارد و علاوه بر آن دارای منابع نفتی غنی است.
 
وجود آبراه «باب المندب» که متعلق به یمن است، این کشور را از هر نظر حساس کرده است.
 
عربستان در حال طی راه برای هموار کردن سیاست سازش با رژیم صهیونیستی است و این سیاست با مشارکت و حضور نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم مظلوم یمن که مقاومت را برگزیده اند، به چشم می‌آید.
 
بر اساس گزارش‎های انتشار یافته، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به یمن مشارکت مستقیم دارند.
 
بسیاری از حملاتی که علیه تاسیسات و شهر‌های یمن و مواضع انصارالله صورت می‌گیرد، خلبانان صهیونیست در آن مشارکت دارند.
 
شکست انصارالله یمن و پیروزی عربستان در این جنگ نابرابر، هدفی است که صهیونیست‌ها در پی آن هستند چرا که می‌دانند در صورت پیروزی، در منطقه به ویژه در «باب المندب» نفوذ و حضور نظامی خواهند داشت.
در واقع، صهیونیست‌ها در پی تحت کنترل قرار دادن تنگه «باب المندب» هستند تا بتوانند از این طریق بر شریان انتقال نفت اشراف داشته باشند.
 
سند همکاری و مشارکت رژیم صهیونیستی نیز گزارش واشنگتن پست مبنی بر همکاری ۷۰ کارشناس نظامی صهیونیست و ۴۲ خلبان این رژیم در جنگ نابرابر علیه یمن و نابود کردن زیر ساخت‌های این کشور است.
 
پشت پرده تجاوز وحشیانه به یمن، منافع و طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی قرار دارد که با دو هدف عمده، یکی ویران کردن یمن و زیرساخت هایش و دیگری سلطه بر «باب المندب» و ماندن درآن طراحی است.
 
تجاوز به یمن به این دلیل است تا رژیم صهیونیستی بتواند دامنه جغرافیایی خود را توسعه بخشد و بر این گذرگاه دریایی جهانی «باب‌المندب» سلطه پیدا کند تا بتواند از لحاظ تجاری بر کشور‌های جهان احاطه یابد و این سلطه به عنوان یکی از مراحل طرح اشغالگرانه و توسعه‌طلبانه این رژیم است.
 
با توجه به سناریویی که برای منطقه به ویژه یمن نوشته شده، مقاومت مردم یمن به حق و ضروری است.
 
زمانی که سعودی‌ها و صهیونیست‌ها در یک اقدام تجاوزگرانه به یمن حمله می‌کنند و قصد نابودی این کشور را دارند، این حق برای مقاومت یمن وجود دارد که از تمامیت ارضی یمن دفاع کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *