اعلام آمادگی برای کنترل کیفی ساخت و ساز‌ها در طرح نهضت ملی مسکن

15:45 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۲۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آمادگی خود را برای کنترل کیفی ساخت و ساز‌ها در طرح نهضت ملی مسکن به شورای عالی مسکن اعلام کرده ایم.

- مجید کیانپور در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در یک نشست خبری گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هزار و ۲۰ شعبه در سراسر کشور دارد و ۲۳ درصد بازار ژئوتکنیک کشور در اختیار این شرکت است و به ۳۷ دستگاه خدمات رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: تعداد آزمایش‌های موجود در سبد خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک۵۶۰ نوع آزمایش است که تا پایان امسال به ۶۰۰ نوع آزمایش خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: با سازمان راهداری و شرکت ساخت توسعه زیر بنای حمل و نقل برای پایش شریان‌های اصلی کشور همکاری صورت گرفته و سالانه ۷۰ تا ۷۲ هزار کیلومتراز راه‌های کشور پیمایش می‌شود و با همکاری سازمان راهداری علاوه بر راه‌های اصلی ۴۰ کیلومتر راه فرعی نیز پیمایش خواهد شد.

کیانپور درباره کنترل ساخت و ساز‌های مسکن نیز اظهار کرد: آمادگی خود را برای کنترل کیفی ساخت و ساز‌ها در طرح نهضت ملی مسکن به شورای عالی مسکن اعلام کرده ایم و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای کنترل کیفی این یک میلیون واحد در سال آمادگی کامل دارد.

وی در خصوص بررسی فرونشست محور‌های شریانی کشور گفت: دستگاه‌هایی که در اختیار این شرکت قرار دارد با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و عمق ۳۰ سانتیمتر از محور را شناسایی می‌کند و وضعیت فیزیکی محور به دستگاه اجرایی کارفرما اعلام می‌شود تا در صورت خرابی محور و نیاز به مرمت، موضوع را به دستگاه کارفرما اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در برخی نقاط از محور‌ها ممکن است پدیده نشست یا رانش رخ داده باشد که موضوع را به سازمان راهداری گوشزد خواهیم کرد و همچنین تفاهم نامه‌ای با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امضا کرده ایم که دستورالعمل شناسایی فرونشست را این مرکز تنظیم کرده و در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *