همکاری مشترک مترو و اسنپ

21:39 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۰۲۳
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این شرکت در راستای تاکید شهردار تهران مبنی بر هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر و با همکاری شرکت دانش بنیان تاکسی اینترنتی اسنپ، قصد دارد تا سفرترکیبی مترو - اسنپ را برای صرفه جویی در زمان و هزینه مسافران، راه اندازی کند.

-طبق اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته‌اصل در حاشیه جلسه مشترک شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اولین تاکسی اینترنتی ایران (اسنپ) که با هدف هم‌افزایی بین آن‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بر اساس دستوراتی که دکتر زاکانی شهردار تهران در خصوص هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر تعیین کرده به دنبال این هستیم که با شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان خدماتی را به صورت مشترک توسعه دهیم تا به بهبود خدمت رسانی به شهروندان منجر شود.

وی با بیان اینکه این جلسه برای صحبت‌های اولیه با حضور تیم فنی اسنپ و معاونان شرکت بهره‌برداری مترو برگزار شد و به نقاط مشترک خوبی دست یافتیم، افزود: ما باید از چارچوب‌های جزیره‌ای جدا شویم متاسفانه اتفاقی که غالبا می‌افتد این است که مجموعه‌های شهری و حتی شرکت‌های دانش بنیان به صورت اجزاء غیر مرتبط کار می‌کنند و عملا مردم در این بین متضرر می‌شوند هر چند که خود مجموعه‌ها نیز باید بتوانند این تعاملات را بر قرار کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: خود مجموعه‌ها هم اگر بتوانند تعامل برقرار کنند منافعی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ ارتقا برندینگ خود ایجاد خواهند کرد و همچنین ایجاد همکاری بین شرکت‌های حمل و نقلی کشور که هر کدام از آن‌ها وظیفه جابجایی شهروندان را در سطح شهر به عهده دارند بسیار در کاهش زمان و هزینه برای شهروندان موثر است؛ ولی متاسفانه بحث‌های حقوقی و بحث تعاملات ضعیف است و این موجب عدم شکل گیری این تعاملات شده که هم مردم و هم شبکه حمل و نقلی متضرر می‌شوند.

وی اضافه کرد: شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ هلدینگ متکثری است که به صورت یک زنجیره به مردم شهر در حال خدمات رسانی است که این امر به کل کشور منتشر شده است و این اتفاق خوبی است.

وی اذعان داشت: در جلسه‌ای که با مجموعه اسنپ انجام شد بیان شد که قابلیت‌های بسیار خوبی برای تعامل وجود دارد، در دنیا هم سابقه تعاملات نرم افزاری بین شبکه حمل و نقلی مترو با تاکسی اینترنتی وجود دارد که این دو شبکه حمل و نقلی با تعامل یکدیگر با کاهش هزینه‌های سفر و کاهش زمان سفر، خدمات رسانی خوبی را برای مسافران رقم زده اند.

شایسته با بیان اینکه بخش اعظم جابجایی در سطح شهر تهران با شبکه حمل و نقل اینترنتی و زیرزمینی (مترو) صورت می‌گیرد تاکید کرد: در این جلسه بین شرکت بهره برداری متروی تهران و شرکت اسنپ مقرر شد تا برای سهولت جابجایی مسافران و به صرفه شدن هزینه و زمان سفر آنها، تفاهم همکاری مشترک تهیه و به تایید و امضا طرفین برسد. قطعا پروتکل‌ها و مواردی هم که مد نظر دستگاه‌های مختلف است رعایت خواهد شد، ولی اساسا باید از چارچوب‌هایی که به عنوان یک عایق ذهنی برای خود چیده ایم فارغ شده و بتوانیم خدمات بهتری را برای شهر و شهروندان به ارمغان آوریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با تاکید براینکه یکی از ایستگاه‌های مترو به صورت پایلوت به این امر اختصاص خواهد یافت گفت: این امر به این صورت است که مسافر با یک اپلیکیشن مسیر خود را مشخص کرده تا ایستگاه با اسنپ سفر می‌کند و از آنجا با مترو به سفر خود ادامه می‌دهد و در خاتمه و پایان سفر با مترو دوباره از شبکه حمل و نقل اسنپ برای ادامه سفر و رسیدن به مقصد استفاده خواهد کرد و این امر با یک نرم افزار اتفاق خواهد افتاد و لذا هم در مدیریت زمان و هم در مدیریت هزینه‌ها برای شهروندان و مسافران بسیار به صرفه خواهد بود.

در ادامه محمد خلج قاسم آبادی مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ پیرامون این تفاهم نامه گفت: امضای این تفاهم نامه اتفاق خوبی را برای شهر تهران به ارمغان خواهد آورد. امروز در این جلسه قرار است مواردی که مورد نیاز این همکاری است بین شرکت بهره برداری متروی تهران و شرکت اسنپ مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد و امیدواریم که این همکاری به سایر شهر‌ها نیز برسد.

وی افزود: شرکت اسنپ از سال ۱۳۹۳ تاسیس و در سال ۱۳۹۴ ریبرند شد و با نام اسنپ اعلام موجودیت در کشور کرد. امروز که در خدمت شما هستیم تاکسی اینترنتی اسنپ رکورد بالای ۳ میلیون و ۳۰۰ سفر در روز را به خود اختصاص داده است، که شامل اسنپ و اسنپ باکس می‌شود، اسنپ امروز در حدود ۳ میلیون ۷۰۰ هزار کاربر راننده را ثبت نام کرده که در بیش از ۲۳۰ شهر این شرکت فعالیت دارد، افتخار این شرکت این است که بستری فراهم کرده تا جلوی خروج نخبگان را از کشور بگیرد و بستری برای کار شهروندان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: از نظر میزان تردد روزانه این شرکت در مقام پنجم و در خاورمیانه اول است و ارتقای دانش تخصصی و جذب سرمایه گذاران در این شرکت انجام شده و خودمان ابتدا اسنپ را به صورت یک بیزینس اسکول و سپس یک دانشگاه می‌بینیم.

مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز افتاده است این است که اگر بتوانیم پروداکت‌های جدیدی در اسنپ ایجاد کنیم تا مسافران بتوانند بخشی از سفر‌های روزانه را از طریق مترو انجام دهند؛ این کار تا حد قابل توجهی زمان و هزینه سفر را کاهش می‌دهد و به خصوص در معابر و گلوگاه‌های پرترافیک شهر این خدمت کاربرد بیشتری دارد.


برچسب ها: متروی تهران اسنپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *