رصد و مراقبت مستمر از بازار و ارزاق عمومی ضرورت دار با هدف کنترل قیمت‌ها

12:17 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۷۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب در فروش، احتکار، عرضه خارج از شبکه و... از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تجارت استان‌ها به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده مشاهده هرگونه تخلف، مراتب جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سید مجتبی سجادی جزی درباره برخورد قاطع با متخلفین واحد‌های اقتصادی اعم از صنفی و غیر صنفی گفت:در راستای اجرای تکالیف محوله قانونی از جمله قانون تعزیرات حکومتی، قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برخورد با تخلفات مندرج در قوانین مذکور از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب در فروش، احتکار، عرضه خارج از شبکه و... از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تجارت استان‌ها به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده مشاهده هرگونه تخلف، مراتب جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: لذا در صورت مواجهه با هر یک از تخلفات مندرج در این قوانین، مصرف کنندگان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به ستاد‌های خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، از طریق شماره تلفن ۱۲۴ مراتب را به سازمان‌های مذکور منعکس کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: همچنین در جهت تسریع و تسهیل در دریافت شکایات، شاکیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ارتباطی www.۱۲۴.ir و یا از طریق پرتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir نسبت به ثبت شکایات و دریافت کد رهگیری شکایت خود اقدام کنند.

سجادی ضمن اعلام نظارت دقیق بر بازار اظهار داشت: بازرسان این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت جهت تسریع در روند رسیدگی و صدور رای و اجرای احکام صادره در معیت سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف کشور، وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، بسیج مستضعفین و. همواره به صورت مستمر در واحد‌های عرضه کننده کالا و خدمات از قبیل میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه خرید کالا و خدمات حضور یافته و اقدام قانونی لازم را جهت برخورد با متخلفین به عمل می‌آورد.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات تصریح کرد: با توجه به ضرورت کنترل و پایش وضعیت تامین، توزیع و نوسانات قیمت کالا‌های حساس و ضروری مصرفی خانوار، این موضوع در اولویت اقدامات و سیاستگذاری این سازمان قرار گرفته تا در راستای وظایف قانونی، متناسب با هدف گذاری ستاد تنظیم بازار و بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به برخورد موثر و بازدارنده با واحد‌های متخلف اقدام می‌کند تا با ناامن سازی فضای سودجویی برای افراد فرصت‌طلب که متأثر از جو روانی حاکم بر بازار است، امکان تخلف در سطح عرضه و تقاضا کاهش یابد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *