رئیس دانشگاه امام صادق (ع): حل مسائل مردم از بستر همکاری دو بخش حوزه و دانشگاه به دست می‌آید

12:03 - 26 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۴۰۴
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: حل مسائل جامعه و مردم از بستر همکاری دو بخش حوزه و دانشگاه به دست می‌آید. مردم کارشان و رسالتشان را انجام داده‌اند لذا امروز دانشگاه و حوزه است که برای تحقق خواست مردم باید به میدان بیایند.
- حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی، به مناسبت ۲۷ آذر ماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، گفت: بعد از پیروزی انقلاب امام راحل گفت بزرگترین پیروزی انقلاب آشتی بین دانشگاه و مدارس علمیه بود. در تاسیس نظام اسلامی همکاری این دو بخش باعث شد انقلاب ما تثبیت شود.
 
وی با بیان اینکه در آستانه دو گام جامعه پردازی و دولت اسلامی هستیم،بیان داشت: از این رو دعوت می‌کنم از فضلای جوان حوزه و دانشگاه که به این مسئله توجه کنند.
 
سعدی تصریح کرد: حل مسائل جامعه و مردم از بستر همکاری دو بخش حوزه و دانشگاه به دست می‌آید. مردم کارشان و رسالتشان را انجام داده‌اند لذا امروز دانشگاه و حوزه است که برای تحقق خواست مردم باید به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه ما نسبت به راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه فراز و فرود داشتیم،گفت: موانع جدی برای تحقق کامل آن وجود داشت، اما آنچه می‌خواهم بگویم این است که ما با یک مسأله مواجه هستیم و آن جامعه پروری و حکمرانی در دنیای مدرن است.
 
سعدی تاکید کرد: دنیای جدید متفاوت است از جمله حوزه‌هایی که در آن تحول جدی شده حکمرانی جامعه است که نیاز به طرح و برنامه دارد. مردم مطالبات‌شان را گفته‌اند. امروز با دولت مدرن مواجه هستیم که هم در مبنا و هم در منطق تحول چشمگیری داشته است. امروز حکمرانی بسیار پیچیده است و علوم اجتماعی مدرن رسالت طراحی حکمرانی جدید را به دست گرفته است. اگر ما بخواهیم حکمرانی مدرن را بومی کنیم رسالت این کار بر عهده حوزه و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه امام صادق گفت:امروز بعد از چهل سال باید بپذیریم که علوم اجتماعی مبتنی بر مبانی ایدئولوژیک هستند که معنا پیدا می‌کنند یعنی اگر این مبانی با مبانی دینی ما همسو نباشد به کار نمی‌آید. البته حوزه‌های علمیه هم نیاز به اجتهاد جدید دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *