رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش صداوسیما در راستای پیشگیری از وقوع جرم مهم و حیاتی است

17:54 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۶۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، نقش صدا و سیما را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم و حیاتی دانست.

- رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با حضور در صدا و سیمای مرکز کردستان و دیدار با مدیر کل صدا و سیما بر تعامل و همکاری دو جانبه در خصوص پخش و پوشش برنامه‌های پیشگیرانه تاکید کرد.

وی در این جلسه، علاقه مردم به شبکه‌های استانی به واسطه قرابت فرهنگی، زبانی و گویشی را فرصت مناسبی برای بسط و توسعه فرهنگ پیشگیری دانست و افزود: تیزر‌ها و مستند‌هایی در حوزه‌های مختلف در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهیه و تولید شده که انتظار داریم با ایجاد تعامل و همکاری با صدا و سیما، از این مرکز پخش و سبب افزایش ارتقاء آگاهی‌های عمومی گردد.

اعظمی نقش رسانه‌های جمعی بخصوص صدا و سیما در انتقال آموزه‌های اجتماعی و فرهنگی به مخاطبان خود را بسیار برجسته دانست و گفت: این نهاد می‌تواند در اقناع و جهت دهی افکار عمومی به سمت و سوی پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، تأثیر به سزایی داشته باشد.

اعظمی به نقش مهم صدا و سیما در ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و آگاهی بخشی به جامعه اشاره کرد و افزود: انتظار داریم صدا و سیمای مرکز کردستان در پیشرفت برنامه‌های معاونت اجتماعی دادگستری به ویژه برنامه‌های پیشگیری از خشونت، همکاری نماید.

جعفر عبدالملکی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان، نیز با اشاره به علاقه ویژه خود به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: توسعه برنامه‌های پیشگیرانه یک ضرورت است چرا که هزینه پیشگیری قطعا کمتر از هزینه درمان است.

عبدالملکی به داشتن تعامل موثر با دادگستری اشاره کرد و افزود: همواره سعی داشته ایم تا با ایجاد تعامل صحیح و موثر با دادگستری استان در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی پیش برویم و از این پس نیز این ارتباط بیشتر از قبل خواهد بود.

وی اظهار کرد: ارتقاء آگاهی‌های عمومی به ویژه افزایش سواد حقوقی مردم، منجر به کاهش ورودی پرونده به دادگستری شده و امید و اعتماد مردم به نظام را بیشتر خواهد کرد.

در پایان مقرر گردید با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی دادگستری و صدا و سیمای استان و تشکیل جلسات همفکری و هم افزایی، اقدامات مشترک در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *