حال فوتبال خوزستان خوب نیست/ بازی تهاجمی حلقه گمشده مهد فوتبال ایران

11:19 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۴۶۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شرایط خوزستان که زمانی مهد فوتبال ایران بود خوب نیست و به نظر می‌رسد فوتبال این خطه بیمار شده است.

- فوتبال خوزستان که زمانی مهد بازی تهاجمی در فوتبال ایران بود به کم خطر‌ترین خطوط تهاجمی تبدیل شده است. جالب است که آخرین باری که هواداران فوتبال از این خطه از تیم‌هایشان بُرد دیدند به هفته ششم لیگ برمی‌گردد، جایی که فولاد خوزستان موفق به شکست ذوب‌آهن اصفهان شد، اما از آن روز تا امروز که در آستانه دهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر هستیم تیم‌های خوزستانی رنگ برد را ندیده‌اند و اتفاقاً دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در قعر جدول چنان جا خوش کرده‌اند که برنده شدن و گل زدن را به فراموش سپرده‌اند.

دقیقاً سه هفته پیاپی است که خوزستانی‌های لیگ برتر از کسب پیروزی عاجز هستند و این با فلسفه فوتبال در خوزستان فاصله زیادی دارد. نه این که مشکلات مالی دو تیم نفتی در این نزول کیفیت بی‌تاثیر نباشد، اما واقعیت این است که خوزستان دیگر نه همچون قبل به اعتقادات فوتبالی‌اش پایبند است و نه دیگر برنده شدن در این تیم‌ها فاکتور اصلی محسوب می‌شود.

در جنگ نابرابر در این تجارت پول‌ساز، تیم‌های نفتی حتی خواهان تبلیغات محیطی نشدند و جالب است که به گفته بهرام رضائیان یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این تیم‌ها علاقه‌ای به در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی ندارند و گفته‌اند ما نمی‌توانیم تبلیغات بگیریم و هیچ شرکتی با ما همکاری نمی‌کند؛ از این رو همان بهتر که سازمان لیگ برایمان از این طریق پول در بیاورد.

شاید هم آن‌ها به گرفتن سرانه از وزارتخانه عادت کرده‌اند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند انرژی برای درآمدزایی صرف نکنند.

*فولاد هنوز گرم نشده

با این حال بحث اصلی فعلاً گل نزدن و برنده نشدن در خوزستان است. فولاد خوزستان از ۹ هفته رقابت‌های لیگ برتر فقط سه پیروزی کسب کرده و با ۷ گل زده آمار متوسطی دارد. این تیم از ۲۷ امتیاز ممکن ۱۳ امتیاز کسب کرده و جالب است که با دریافت ۹ گل عملکرد تدافعی راضی کننده‌ای هم ندارد.

در مجموع از قهرمان دور قبل جام حذفی بیش از این توقع می‌رفت. هر چند بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فولاد رشد خواهد کرد و چه بسا نیم فصل دوم شرایط بهتر شود. تغییرات ابتدای فصل این تیم در نتایج اخیر بی‌تاثیر نیست. هر چند این تیم حواشی دیگری هم داشت که تمام اهالی فوتبال از آن مطلع هستند. با این حال سه هفته ناکامی و تنها ۳ برد برای خوزستانی‌ها راضی کننده نیست.

*برزیل ایران بُرد را دوست ندارد

وضعیت در تیم صنعت نفت آبادان به مراتب بدتر است. این تیم فقط ۶ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن را کسب کرده و با ۳ گل زده بدترین خط حمله لیگ را دارد. برای تیمی که به بازی تهاجمی و پرگل شهره است، چنین عملکردی تأسف بار است. وضعیت صنعت نفت وقتی غم انگیز‌تر می‌شود که این تیم با دریافت ۹ گل شرایط خوبی در بازی تدافعی هم نداشته و جزو بدترین خطوط دفاعی است.

به این ترتیب شرایط فوتبال خوزستان در آبادان بسیار وخیم است؛ مخصوصاً این که آن‌ها فقط یک بار برنده شده‌اند و در انتهای جدول قرار دارند. آخرین باری که صنعت نفت برنده شد مربوط به ۶ هفته قبل و در بازی با نساجی است.

*حال فوتبال خوزستان خوب نیست

دیگر تیم لیگ برتری خوزستان هم جزو قعرنشینان لیگ برتر است. نفت مسجدسلیمان فقط با یک امتیاز بیشتر از صنعت نفت، شرایط بهتری از همتای آبادانی‌اش دارد. آن‌ها هم البته در خط حمله وضعیت خوبی ندارند و فقط ۴ گل زده‌اند. آخرین بُرد و بهتر است بگوییم تک پیروزی این تیم در هفته سوم و مقابل پدیده شکل گرفت و از آن پس دیگر رنگ پیروزی را ندیدند.

با این شرایط به نظر می‌رسد حال فوتبال خوزستان خوب نیست؛ آن‌ها به سختی نفس می‌کشند. تیم‌هایی که روزی مهد فوتبال ایران و جزو تهاجمی‌ترین و تکنیکی‌ترین تیم‌ها بودند به بی‌خطر‌ترین‌ها تبدیل شده‌اند و به نوعی برای بسیاری رقبا حکم زنگ تفریح را دارند.

به نظر می‌رسد باید فکری به حال فوتبال این خطه کرد چرا که در غیر اینصورت یکی از قطب‌های فوتبال تهاجمی و مدرسه بازیکن‌سازی به قهقرا خواهد رفت. در شرایطی که در همه جای دنیا برای پیشرفت در فوتبال سرمایه گذاری‌های کلان شده و نیروی انسانی زیادی به کار گرفته می‌شود جای تاسف دارد که چنین مهد فوتبالی چنین روز‌های تاریکی را به خود می‌بیند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *