نماینده مجلس: مردم باید در مقابل آسیب‌های فضای مجازی مصونیت داشته باشند

11:42 - 19 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۶۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید در مقابل آسیب‌های فضای مجازی مصونیت داشته باشند گفت: طرح صیانت فضای مجازی اکنون در مجلس در حال بررسی است. مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت، خرید محتوای ارزش‌گذاری شده، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و مصونیت بخشی جامعه است.
- سید علی یزدی‌خواه نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبیین طرح صیانت فضای مجازی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی ۲ وظیفه مهم نظارت و قانون‌گذاری بر عهده دارد. در کشور ما ۲۵ سال است که اینترنت واردشده، اما هیچ قانون منظمی در کشور تهیه نشده است. اکثر کشور‌های دنیا مثل هند، چین، روسیه، عربستان، امریکا، اروپای شرقی و اتحادیه اروپا در حوزه فضای مجازی و اینترنت قانون دارد.
 
این نماینده مجلس ادامه با تاکید بر اینکه امروز آسیب زیادی برای جوانان و نوجوانان در برابر فضای مجازی وجود دارد ادامه دارد: با شروع دور یازدهم مجلس به این موضوع ورود کرد و هزاران ساعت و جلسات متعدد به بررسی این موضوع پرداخته شد. محتوایی آماده شد و امروز در مجلس در حال بررسی است. ابهاماتی که در ابتدای این بحث وجود داشت در این طرح وجود ندارد.
 
یزدی‌خواه با بیان اینکه مجلس تلاش کرده که طرح صیانت فضای مجازی را تهیه کند ادامه داد: هنوز در بحث‌های کارشناسی است و تصویب نشده. تاکنون جلسات فشرده برگزار شد اما به دلیل اینکه آماده نیست در رسانه‌ها بیان نشده است. نمایندگان در حال حاضر ۷۰۰ طرح ارائه کرده‌اند که لازم است مراحل کارشناسی را طی کند.
 
وی با بیان اینکه باید مردم در مقابل آسیب‌های فضای مجازی مصونیت داشته باشند ادامه داد: مجلس مصمم شده قانون را دنبال کند و به دنبال ارزان کردن اینترنت، خرید محتوای ارزش‌گذاری شده، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان است.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امروز اینترنت بهترین ابزار برای جاسوسی دشمن است بیان کرد: امروز اطلاعات ما از طریق شبکه‌های فضای مجازی به سرقت می‌رود و نیازی به جاسوسی داخلی ندارند. شبکه‌های خارجی اگر تحت ضوابط و فعالیت آن‌ها نظامند نباشد بالاترین ضربه‌ها را به امنیت ملی ما خواهند زد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز روز جهانی حقوق بشر نامیده شده است گفت: در شبکه‌های اجتماعی خارجی دقت کنید هر جا سخن حق زده شود (مثلا در فیس بوک یک جمله از شهید والامقام سلیمانی بنویسید) بلافاصله کاربر را از این شبکه اخراج می‌کنند. در نظر این افراد حقوق بشر با ترجمه امریکایی معنا دارد. ما اعتقاد داریم نباید این گونه باشد و شبکه‌های داخلی قدرتمند باشند تا اثرگذاری کنند.

یزدی‌خواه گفت: امروز ما نمی‌توانیم مردم را که به فضای مجازی نیازد دارد بی‌پناه رها کنیم فضای مجازی مسئله بلندمدت است و باید مورد توجه و مدیریت بیشتر باشد. نباید این رسانه را در اختیار دشمن گذاشت.

 

 

برچسب ها: نماز جمعه مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *