تحول فرهنگی جنوب تهران در گرو توجه مدیران شهری

8:07 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۵۲۲
یک فعال فرهنگی و عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به برخی اقدامات انجام شده این شورا در راستای تحول فرهنگی در شهرری اشاره کرد و گفت: در صورت توجه و اجرایی شدن پهنه گردشگری جنوب تهران توسط ششمین دوره از مدیریت شهری، تحول بزرگ فرهنگی در ری را شاهد خواهیم بود.

حسن خلیل‌آبادی، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص برخی اقدامات انجام شده در شهرری توسط شورای پنجم به میزان گفت: در شهرری چند کار خوب انجام شده است که تاسیس مجموعه فرهنگی و گردشگری ایوان ری در مجاورت برج طغرل و آرامگاه شیخ صدوق یکی از آن اقدامات است که با امکانات بسیاری که دارد و کاربری همه جانبه فرهنگی، سالن‌های متعدد نمایش و کتابخانه و ... می‌تواند به ارتقاء فرهنگ این شهر کمک کند.

وی افزود: در دوره پنجم این فضا که حدود ۱۲ سال متوقف شده بود را تکمیل کردیم و بودجه خوبی را علی رغم وضع نامناسب مالی دوره پنجم به این امر اختصاص دادیم؛ حال اگر ششمین دوره از مدیریت شهری بر آنند به مردم ری خدمتی کنند، می‌توانند این مرکز را فعال و یک پاتوق بزرگ فرهنگی و یک پلازای محلی را در ری راه اندازی کنند و به عنوان یک جایگاه فرامنطقه‌ای از آن بهره گیرند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه متاسفانه این پروژه بلااستفاده مانده است و از هیچ یک از فضا‌های آن به درستی استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: رقم هزینه‌ای که برای ایوان ری انجام شده بالا است و می‌تواند در اقتصاد و فرهنگ شهرری تاثیر بگذارد و مردم شهر‌های تهران، ری، تجریش، ورامین، اسلامشهر و ... می‌توانند از آن بهره گیرند.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه ایوان ری می‌تواند یک مرکز گردشگری باشد و بسیار مورد بازدید کنندگان قرار گیرد، گفت: امیدوارم در دوره ششم این مرکز فرهنگی و گردشگری فعال شود تا شاهد تحولات فرهنگی در ری باشیم و به این واسطه از آسیب‌های اجتماعی موجود در این منطقه کاسته شود.

وی همچنین حفاری متروی دولت آباد به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را یکی از اقدامات پنجمین دوره از مدیریت شهری خواند و اظهار کرد: امیدواریم این مترو نیز راه‌اندازی شود، چراکه از غربی‌ترین نقطه تهران به جنوب پایتخت می‌رسد و این خود می‌تواند به گردشگری ری کمک کند.

خلیل‌آبادی به بازپیرایی آرامستان‌های امام زاده عبدالله نیز اشاره و عنوان کرد: این امر نیز می‌تواند کمک شایانی به توسعه گردشگری و جذب توریست کند؛ همچنین محلی که آثار قطار و ماشین دودی دوران قجار نیز کشف شد، امکان آن را دارد که به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در دوره پنجم فراهم‌سازی مقدمات شناساندن روستا‌های ری به عنوان مقصد گردشگری را از اقدامات شورای پنجم برشمرد و گفت: روستای عمادآور و قلعه گبری در حاشیه اتوبان امام علی (ع)، روستای قلعه علیمون و روستا‌های دیگری هستند، که قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارند و کار‌های مطالعاتی آن انجام شده است.

وی افزود: همچنین رینگ گردشگری ری و پهنه گردشگری جنوب که در برنامه سوم توسعه شهرداری نیز به آن اشاره شده و طرح پیشنهادی آن در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است را اگر اعضای دوره ششم اجرایی کنند و مورد توجه قرار دهند، تحول بزرگ فرهنگی در ری به وجود می‌آید که زیربنا‌های آن را از نظر مصوبات، جانمایی، شناسایی و مطالعات مقدماتی در دوره پنجم انجام داده‌ایم.

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم دوستان ما در شورای ششم به این شهر باستانی، مذهبی و مظهر تمدن ایرانی اسلامی توجه ویژه داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *