اولویت زیست‌محیطی کشور پس از رفع تحریم‌ها بهره‌گیری از «فناوری‌های سبز» است

11:07 - 28 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۰۰۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان پس از رفع تحریم‌ها، بهره‌گیری از فناوری‌های سبز در رایزنی با سایر کشورها را اولویت برنامه‌های زیست‌محیطی کشور دانست.
اولویت زیست محیطی کشور پس از رفع تحریم ها بهره گیری از «فناوری های سبز» استمعصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که برنامه‌های زیادی در دوران پس از رفع کامل تحریم‌ها برای محیط زیست کشور در دستور است، عنوان کرد: در این میان اولویت ما بر این است که از فناوری‌های سبز استفاده‌های مطلوب را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این فناوری‌ها شامل انرژی‌های نو، انرژی خورشیدی، بادی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب، فناوری‌های مربوط به کشاروزی و بهبود روش‌های آبیاری و فناوری‌های مربوط به بازیافت است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان این که در این زمینه با کشورهای متفاوتی به مذاکره و گفت و گو پرداخته‌ایم، عنوان کرد: محیط زیست کشور ما از یک سو به دلیل خشکسالی و تغییرات آب و هوایی و از سوی دیگر به دلیل تحریم‌ها در سال‌های گذشته دچار آسیب شده است.

ابتکار با اشاره به این که مقابله با تغییرات آب و هوایی و ایجاد تمهیدات در برابر خشکسالی نیز نیاز به تجهیزاتی دارد که با رفع تحریم‌ها امکان‌پذیر است، گفت: در این زمینه نیز رایزنی‌های خود را انجام داده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: تحری‌ها در سال‌های گذشته منجر به این شد که ایران به فناوری‌های لازم برای کاهش آلودگی هوا و نیز گازهای گلخانه‌ای دسترسی نداشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *