رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اخذ نظر جهاد کشاورزی در ۷۰۰ دعوی تقسیم ماترک در دادگاه‌های استان گلستان

8:00 - 17 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان از طرح ۷۰۰ دعوی تقسیم ماترک (تقسیم ارث) در دادگاه‌های این استان خبر داد و گفت: در همه پرونده‌هایی که اراضی زراعی هم جزء ماترک بود، حتما نظر جهاد کشاورزی برای کمک به جلوگیری از تقسیم اراضی زراعی، اخذ شد.
حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه در موضوع خرد شدن اراضی زراعی خلاء قانونی نداریم؛ بلکه با ترک فعل از سوی متولیان امور اراضی مواجهیم، گفت: قوانین محکمی در رابطه با جلوگیری از خرد شدن اراضی داریم و خلاف آنچه تصور می‌شود، در این باره با خلاء قانونی مواجه نیستیم و مشکل ما در این بخش، انجام ندادن تکالیف قانونی و یا همان ترک فعل‌هایی است که از سوی متولیان امور اراضی اتفاق می‌افتد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در ماده ۲۴ قانون اصلاحات اراضی هرگونه معامله‌ای که سبب تجزیه و قطعه قطعه شدن اراضی زراعی از حداقل تعیین شده شود، ممنوع و باطل است.

وی به قانون ارث نیز اشاره کرد و گفت: در قانون ارث نیز بر این موضوع تاکید شده‌است که وراث نمی‌توانند به هر نحو که خواستند زمین کشاورزی را تقسیم کنند و اگر نتوانستند بر سر اداره ملک توافق کنند باید سهم ارث خود را به سایر وراث بفروشند تا یکپارچگی زمین حفظ شود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *