دست دوستی استرالیا و کره در امنیت سایبر

8:47 - 28 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۹۳۶
خبرگزاری میزان - دولت‌های استرالیا و کره‌ی جنوبی، برنامه‌ی همکاری برای امنیت سایبر با یکدیگر امضا کردند.
به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در ملاقاتی که وزیر خارجه‌ی کره‌ی جنوبی و وزیر دفاع این کشور با همتایان استرالیایی خود داشتند، طرحی برای همکاری در امنیت سایبر با یکدیگر امضا کردند. در این همکاری دو کشور متعهد شدند تا زیر نظر مراکز پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای استرالیا و کره، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. همچنین هر دو کشور همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی امنیت سایبر را افزایش خواهند داد.

علاوه بر این‌، دو کشور متعهد شدند که همکاری میان دفتر سایبری سازمان پلیس ملی کره (Cyber Bureau of the Korean National Police Agency) و مقام سایبر و جرائم سازمان‌یافته‌ی پلیس فدرال استرالیا (Organised Crime and Cyber portfolio of the Australian Federal Police) را افزایش دهند.

یکی دیگر از مفاد طرح همکاری این دو کشور، ایجاد معیارهایی برای مسئولیت در فضای سایبر است. اجرای راهکارهایی برای کاهش خطرها، جلوگیری از کشمکش در فضای سایبر و افزایش آگاهی در مورد اهمیت مسائل امنیت سایبر از دیگر مفاد همکاری کره و استرالیا بود.

نکته‌ی مهم این است که با توجه به عضویت استرالیا در پیمان کشورهای پنج چشم و حضور آمریکا در این پیمان و همکاری آمریکا با کره‌ی جنوبی در فضای سایبر می‌توان به دلیل توافق استرالیا و کره پی برد. با دقت نظر در اینکه کره‌ی شمالی در فضای سایبر با آمریکا و کره‌ی جنوبی درگیر است، احتمالاً کره‌ی جنوبی می‌خواهد با همکاری استرالیا و آمریکا، امنیت و دفاع سایبر خود را در برابر کره‌ی شمالی تقویت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *