سیب زمینی ارزان را از میادین تره و بار بخرید

9:31 - 14 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۲۷۳
بررسی‌ها نشان می‌دهد فاصله بین قیمت سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار با برخی مغازه‌های سطح شهر به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسد.

_ روزنامه همشهری نوشت: یک‌ماه بعد از اوج‌گرفتن قیمت سیب‌زمینی، این محصول هنوز به محدوده قیمت پیشین بازنگشته و در بعضی از مغازه‌های میوه فروشی تا ۲۴ هزار تومان هم به فروش می‌رسد. البته میانگین قیمت سیب‌زمینی در سطح شهر کمتر از این رقم ارزیابی می‌شود.

با توجه به این‌که قیمت آن در میدان اصلی تره‌بار تهران در محدوده ۸ هزار تومان است، در بیشتر مناطق این محصول بین ۱۱ تا ۱۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. اما مواردی از گرانفروشی سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی نیز مشاهده می‌شود. گفته می‌شود کمبودی در زمینه سیب‌زمینی وجود ندارد و دپوی این محصول به منظور صادرات، علت افزایش قیمت آن در یک ماه اخیر بوده است.

با این حال سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با قیمت ۸.۴۰۰ تومان عرضه می‌شود که با میانگین قیمت سطح شهر اختلافی دست‌کم ۱۹ درصدی دارد. مقایسه قیمت‌های نرخنامه میادین با قیمت‌های مغازه‌ها نشان می‌دهد بادمجان، کدو و خیار محصولاتی هستند که به ترتیب با ۶۹، ۶۶ و ۵۸.۸ درصد اختلاف، بیشترین تفاوت قیمت را با نرخ‌های مغازه‌ای دارند.

سیب زمینی ارزان را از میدان تره و بار بخرید

سیب زمینی ارزان را از میدان تره و بار بخرید


برچسب ها: سیب زمینی گرانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *