سرنوشت فدراسیون دوچرخه‌سواری در انتظار ۷ فدراسیون دیگر

10:27 - 13 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۹۸۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
انتخابات فدراسیون‌هایی که قرار است در دی ماه برگزار شود می‌تواند چالش جدی برای آنها ایجاد کند.

- وضعیت بلاتکلیف فدراسیون دوچرخه‌سواری همچنان ادامه دارد و تلاش‌هایی که برای تایید اساسنامه جدید این فدراسیون شده تاکنون بدون نتیجه بوده و اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تاکید دارد که انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران باید بر اساس اساسنامه تایید شده این فدراسیون برگزار شود؛ اساسنامه‌ای که در آن آمده وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون حق رای ندارد.

به نظر می‌رسد در نهایت وزارت ورزش مجبور شود انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری را بر اساس اساسنامه‌ای که مورد تایید اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری است برگزار کند. هر چند تا امروز حتی زمان ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون دوچرخه‌سواری هم مشخص نشده و این مسئله نشان می‌دهد وزارت ورزش نمی‌خواهد در اجرای اساسنامه جدید فدراسیون‌ها قافیه را ببازد.

از طرف دیگر قرار است انتخابات فدراسیون‌هایی همچون بوکس، شنا، تیراندازی، بسکتبال، تکواندو، کبدی و اسکیت در دی ماه برگزار شود. با توجه به اینکه وزارت ورزش به دنبال این است که انتخابات این فدراسیون‌ها را طبق اساسنامه جدید که خودش آن را تهیه کرده برگزار کند این خطر وجود دارد که آنها هم به سرنوشت فدراسیون دوچرخه‌سواری روبرو شوند.

این موضوع می‌تواند ورزش کشور را با یک چالش بزرگ روبرو کند؛ چالشی که در فاصله کمتر از یکسال تا بازی های آسیایی به وجود خواهد آمد و باید برای نجات از آن راه حل فوری در نظر گرفت. حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در صحبت‌هایی که چند روز پیش داشت عنوان کرد که نمی‌داند چرا وزارت ورزش در دولت پیشین از اجرایی کردن اساسنامه جدید فدراسیون‌ها خودداری کرد. پاسخ به این سوال کاملا مشخص است؛ چرا که افرادی که اقدام به نوشتن اساسنامه جدید کردند می‌دانستند اجرایی کردن آن چه دردسرهایی برای ورزش کشور ایجاد خواهد کرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *