افزایش ظرفیت پزشکی با هدف توزیع متوازن پزشک باید حاصل شود

4:03 - 08 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۴۵۵
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: متأسفانه اکثر پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در تهران و کلان شهر‌ها متمرکز شده اند که این موضوع خلاف قانون آمایش صحیح است و دسترسی همگانی به خدمات آن‌ها را با مشکل و محدودیت مواجه کرده است. افزایش ظرفیت پزشکی با هدف توزیع متوازن پزشک در کشور باید حاصل شود.
احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کشور از سال های آتی، گفت:با توجه به کمبود پزشک درکشور و همچنین، دسترسی محدود به آن در همه مناطق کشور به مصوبات افزایش ظرفیت پزشکی خوشبین هستیم.

فلاحی گفت:با توجه به اینکه ما در مناطق محروم و مرزی با کمبود و حتی فقدان پزشک مواجه هستیم، از این رو با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و تربیت و آموزش با کیفیت باید این محرومیت نسب به جمعیت کشور جبران شود.

وی ادامه داد:اگرچه موانع و مخالفت های زیادی در این خصوص وجود دارد،  اما با مدیریت صحیح می‌توانیم مشکلات پیش رو را حل نماییم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: متأسفانه اکثر پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در تهران و کلان شهر‌ها متمرکز شده اند که این موضوع خلاف قانون آمایش صحیح است و دسترسی همگانی به خدمات آن‌ها را با مشکل و محدودیت مواجه کرده است.افزایش ظرفیت پزشکی با هدف توزیع متوازن پزشک در کشور باید حاصل شود.

نماینده مردم همدان در مورد علت مخالفت با این مموضوع از سوی برخی از صاحبنظران ؛گفت:انحصار و مافیا در این موضوعات به ضرر کشور است، با توجه به نیاز‌های کشور باید پزشکان مورد نیازمان نیز تامین شود و آمایش صحیحی در این خصوص صورت گیرد .

فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش ظرفیت پزشکی این امکان که کیفیت آموزش مورد غفلت قرار گیرد وجود دارد، گفت: انحصار به وجود آمده را تایید نمی‌کنیم و ضمن موافقت با افزایش ظرفیت‌ها معتقدیم که می‌توان با بالا بردن کیفیت آموزش و نظارت صحیح بر آن ایرادات وارده در این خصوص را با به کار گیری امکانات صحیح نیز مرتفع نمود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *