معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان: در حال شناسایی معادن استان و ایجاد طرح‌های صنعتی هستیم

8:00 - 03 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۳۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در حوزه‌های معدن، تجارت و توسعه ترانزیت تجاری دارای مزیت‌های مناسبی است، گفت: در حوزه معدنی شناسایی، تکمیل و اکتشاف را با روش‌های ژئوفیزیک هوایی، نقشه برداری هوایی در دست اجرا داریم تا ذخایر معدنی را شناسایی کرده و متناسب با آن، طرح‌های مهم صنعتی را در استان ایجاد کنیم.
داود شهرکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات اولویت‌ها در حوزه اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مزیت استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های معدن، تجارت و توسعه ترانزیت تجاری است.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت، رونق بازارچه‌ها و گمرکات را در دستور کار داریم، افزود: برای تحقق این مهم، تکمیل و احداث زیرساخت‌ها و نیز  اصلاح برخی قوانین برای تسهیل تجارت لازم است که این موارد، در دستور کار قرار دارد. 

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی و پهناور کشور است که ظرفیت خوبی برای تبادلات مرزی دارد و تلاش‌های بسیاری برای رونق تجارت در مرز‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهیمت توسعه سواحل چابهار گفت: همزاه با توسعه تجاری سواحل چابهار، تکمیل راه آهن برای کمک به ترانزیت کالا را در دستور کار داریم.
 
شهرکی با اشاره به اقدامات در حوزه معاون استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در حوزه معدنی شناسایی، تکمیل و اکتشاف را با روش‌های ژئوفیزیک هوایی، نقشه برداری هوایی در دست اجرا داریم تا ذخایر معدنی را شناسایی کنیم و متناسب با آن، طرح‌های مهم صنعتی را در استان ایجاد کنیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان یادآورشد: تامین زیرساخت‌های توسعه، توجه به تجارت و گسترش زیرساخت‌های تجاری به عنوان سه محور مهم دردستور کار استانداری قرار دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *