رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران از محلات زلزله زده هرمزگان

11:43 - 28 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۲۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور بازدید از بافت فرسوده به استان‌های هرمزگان و یزد سفر کرد.
- بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، حسن احمدی نوری به منظور بررسی میزان خسارات زلزله هرمزگان در بافت فرسوده فین به استان هرمزگان سفر کرد.

احمدی نوری در خصوص میزان خسارت به بارآمده ناشی از زلزله توضیحاتی ارایه کرد و گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته از واحد‌های مسکونی واقع در بافت‌های ناکارآمد (فرسوده میانی و سکونتگاه‌ها) در شهر بندرعباس، ۳۵ واحد در این بافت‌ها آسیب دیده‌اند. البته به دنبال این هستیم شرایطی مهیا شود تا ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس بتوانند برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی خود از تسهیلات کم‌بهره بانکی استفاده کنند و این امر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

گفتنی است در این سفر عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، احمدی نوری را همراهی می‌کرد.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین به منظور بازدید از بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر‌های تفت و میبد به استان یزد سفر کرد.

احمدی نوری در این سفر به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی از محور تاریخی طریق الرضا (ع) شهر تفت از باغ خندان تا محله گرمسیر و بافت تاریخی راسته بازار میبد بازدید کردند.

در این سفر مقرر شد در قالب یک اقدام مشترک بین شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نیز شرکت بازآفرینی شهری ایران با تامین اعتبار عملیات اجرایی ساماندهی و احیا بافت‌های تاریخی تفت و میبد آغاز شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *