رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا از چین، ژاپن و هند خواست ذخایر نفتی خود را آزاد کنند

13:52 - 27 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۰۷۷
دولت آمریکا از برخی از بزرگترین کشور‌های مصرف کننده نفت خواست در تلاشی هماهنگ برای کاستن از قیمت جهانی انرژی، آزادسازی ذخایر نفت خام خود را در دستور قرار دهند.

- دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از برخی از بزرگترین کشور‌های مصرف کننده نفت همچون چین، هند و ژاپن خواست در تلاشی هماهنگ برای کاستن از قیمت جهانی انرژی، آزادسازی ذخایر نفت خام خود را در دستور قرار دهند.


به گزارش «رویترز»، این خواسته در حالی مطرح شده که دولت بایدن تلاش می‌کند با فشار‌های سیاسی ناشی از افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های مصرف کننده مقابله کند.


این افزایش هزینه‌ها به دلیل رونق فعالیت‌های اقتصادی، که در اوایل همه گیری کرونا به پایین‌ترین سطح خود رسید، بروز کرده است.


درخواست بایدن همچنین ناامیدی آمریکا از اعضای کشور‌های سازمان صادر کننده نفت، موسوم به اوپک، و متحدانش را نشان می‌دهد که بار‌ها از درخواست واشنگتن برای سرعت بخشیدن به افزایش تولید خود طفره رفته اند.

یک منبع آگاه در باره این درخواست بایدن گفت «ما می‌خواهیم نشان دهیم که بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان این پیام را به اوپک ارسال می‌کنند که باید رفتار‌های خود را تغییر دهند.»


منابع آگاه گفته اند که بایدن و مشاوران ارشد او در چند هفته گذشته در حال بررسی امکان آزادسازی هماهنگ ذخایر نفتی با متحدان این کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و هند و نیز چین بوده اند.


اما پیشنهاد تازه دولت بایدن چالش بی سابقه‌ای برای اوپک ایجاد خواهد کرد؛ کارتل نفتی که در بیش از ۵ دهه نقش بسزایی در قیمت‌های نفت داشته است، چرا که شامل چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام می‌شود.


برچسب ها: آمریکا اوپک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *