رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عضو کمیسیون انرژی مجلس: افزودن ال‌پی‌جی به سبد سوختی کشور تکلیف قانونی است و باید اجرایی شود

12:46 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۱۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: افزودن سوخت ال‌پی‌جی (L.P.G) به سبد سوختی کشور تکلیف قانونی است و باید از سوی دستگاه‌های دولتی اجرایی شود.
مالک شریعتی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به‌ضرورت تنوع‌بخشی به سبد سوخت کشور و عملیاتی کردن تکلیف قانونی مندرج در بند الحاقی ۲ تبصره یک ماده واحد قانون بودجه ۱۴۰۰، گفت: ضرورت دارد تا سبد سوختی کشور متنوع شود چرا که این مسئله می‌تواند قدرت مانور ما را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: برای اینکه ما سبد سوختی متنوعی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این بخش صورت گیرد.

نماینده مجلس با اشاره به افزودن سوخت ال‌پی‌جی (L.P.G) به سبد سوختی کشور بیان داشت: در حال حاضر خودرو‌هایی هستند که به صورت غیر استاندارد سوخت ال‌پی‌جی (L.P.G) مصرف می‌کنند لذا این مسئله به خودی خود نشان می‌دهد که اقبال به استفاده از این سوخت در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه قانونی استفاده از سوخت ال‌پی‌جی(L.P.G) در بودجه سالیانه، اظهار داشت: ضرورت دارد تا سوخت ال‌پی‌جی (L.P.G) استاندارد و ساماندهی شود.

شریعتی ادامه داد: سوخت ال‌پی‌جی (L.P.G) که برای خانوار‌ها توزیع می‌شود در واقع به صورت غیر دقیق به دست جامع هدف می‌رسد همچنین در زمینه ال‌پی‌جی تولیدی کشور یا در خط لوله می‌سوزد و یا این سوخت قاچاق می‌شود که باید جلوی این موضوع هم گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: افزودن سوخت ال‌پی‌جی (L.P.G) به سبد سوختی کشور یه تکلیف قانونی است و باید از سوی دستگاه‌های دولتی اجرایی شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *