آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

16:03 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۹۹۳
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر حوالی لافت در استان هرمزگان به وقوع پیوست. این زمین لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و در ساعت ۱۵.۳۶ رخ داده است.

-زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر حوالی لافت در استان هرمزگان به وقوع پیوست. این زمین لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و در ساعت ۱۵.۳۶ رخ داده است.

رایگان شدن مکالمۀ مشترکان ایرانسل در شهر فین تا پایان هفته
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۳:۲۹

با هدف تسهیل ارتباطات در شرایط اضطراری، مکالمۀ مشترکان ایرانسل در شهر فین با خطوط ایرانسلی و غیر ایرانسلی، تا پایان هفته، رایگان خواهد بود.

دستور سرلشکر سلامی برای هرگونه امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۳:۲۸

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با دستور فرمانده کل سپاه هم اکنون کلیه ظرفیت های امدادی و درمانی نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و سایر یگان‌های مستقر این نهاد در منطقه در آمادگی کامل برای کمک هموطنان عزیز و ستاد بحران و دستگاه‌های امدادی به سر می‌برند تا در صورت نیاز وارد صحنه شوند.

افزایش تعداد مصدومان زلزله به ۷۰ نفر
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۳:۲۸

رییس اورژانس اعلام کرد: تعداد مصدومان زلزله به ۷۰ نفر رسیده که ۴۸ مصدوم از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سایر افراد در اورژانس بیمارستان‌ها حضور دارند.

دستور ویژه فرمانده ناجا بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۳:۲۷

سردار "مهدی حاجیان " با بیان اینکه با انتشار خبر زمین لرزه در بندرعباس استان هرمزگان پلیس پای کار آمد، گفت: در این رابطه فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است، اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان ابلاغ کرد.

 

شبکه گاز طبیعی مناطق زلزله‌زده هرمزگان پایدار است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۰:۵۹

محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه طرح‌های صنعت گاز و ابنیه و تأسیسات گازی در استان هرمزگان آسیب ندیدند و جریان گاز در شهر‌های زلزله‌زده پایدار است.

تمامی تجهیزات و تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل هستند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۰:۴۹

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: در پی زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری استان هرمزگان در روز یکشنبه ٢٣ آبان، تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل می‌باشند و در روند انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده و تعویض سوخت سالیانه جاری نیروگاه نیز هیچ گونه خللی رخ نداده است.

نیروگاه بوشهر بر اساس به‌روزترین و پیشرفته‌ترین استاندارد‌ها و ضوابط بین‌المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله‌های محتمل در کشور و منطقه ایمن است.

منطقه بندر عباس و تنگه هرمز، زلزله خیز‌ترین نقاط ایران است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۰:۲۱

مهدی زارع، استاد پژوهشکده زلزله شناسی با اشاره به وقوع زمین لرزه در جنوب ایران گفت: منطقه بندر عباس و تنگه هرمز، زلزله خیز‌ترین نقاط ایران است.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3337732_427.mp4']
زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 ریشتر حوالی قلعه قاضی را لرزاند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۰:۱۲

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در ساعت ۱۹:۴۹ دقیقه، استان هرمزگان - حوالی قلعه قاضی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

آمادگی یگان‌های نیروی دریایی سپاه برای امداد رسانی به مردم زلزله زده هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۴۳

بنا به اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: همه یگان‌های نیروی دریایی سپاه آمادگی دارند در صورت نیاز مدیریت بحران استان هرمزگان برای کمک و امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده اقدام نمایند.

وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتری حوالی فين
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۴۲

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در ساعت ۱۹:۲۹دقیقه استان هرمزگان - حوالی فين را لرزاند.

عمق این زمین لرزه، ۱۰ کیلومتری سطح زمین گزارش شده است.

مکالمه امروز و ۳ روز آینده مشترکان همراه اول در مناطق زلزله زده رایگان است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۴۰

رایگانی، سخنگوی همراه اول گفت: در حال حاضر ارتباط ۸ ایستگاه قطع است که تلاش برای اتصال آن‌ها ادامه دارد. ایرانسل نیز مکالمه در مناطق زلزله زده را تا پایان هفته رایگان اعلام کرده است.

 

var player = videojs('player_308298_3337470',{poster:'',width:640,height:360}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337470',{},function (data) {}); }));
مصدومان زمین‌لرزه به ۲۷ نفر افزایش یافت
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۳۵

جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور گفت: به دنبال وقوع زلزله یک نفر فوتی تاکنون گزارش شده است و ۲۷ مورد نیز به بیمارستان‌های هرمزگان منتقل شده و ۱۴ نفر نیز مرخص شده‌اند و مابقی تحت نظر هستند.

وقوع زمین لرزه ۴.۵ ریشتری حوالی بندرعباس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۲۷

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در ساعت ۱۸:۵۲ دقیقه استان هرمزگان - حوالی بندرعباس را لرزاند.

عمق این زمین لرزه، ۱۸ کیلومتری سطح زمین گزارش شده است.

ویدیویی از ریزش کوه حدود ۴۰کیلومتری بندرعباس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۱۹
var player = videojs('player_450643_3337420',{poster:'',width:640,height:360}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337420',{},function (data) {}); }));
زمین لرزه ۴.۳ ریشتری حوالی فین را لرزاند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۱۲

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر ساعت ۱۸:۴۲، استان هرمزگان - حوالی فین را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر: به ۴ استان اعلام آماده باش کرده ایم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۹:۰۴

قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر که، به ۴ استان اعلام آماده باش کرده ایم، گفت: با هرمزگان، بوشهر، کرمان و فارس در ارتباط هستیم.

var player = videojs('player_918031_3337415',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337415',{},function (data) {}); }));
رئیس سازمان مدیریت بحران: شبکه‌های برق و تلفن در مناطق زلزله زده آسیب زیادی ندیده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۵۵

نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه شبکه‌های برق و تلفن در مناطق زلزله زده آسیب زیادی ندیده است، گفت: ملاک ما بعد از امداد و نجات، حضور تیمی از بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارات است.

var player = videojs('player_951062_3337414',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337414',{},function (data) {}); }));
برق کمتر از یک درصد مشترکان هرمزگانی قطع است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۵۳

طبق اعلام توانیر، محمدحسن متولی زاده با بیان اینکه در حال حاضر برق کمتر از یک درصد مشترکان هرمزگانی به دلیل رعایت ایمنی قطع است، از پایداری شبکه برق استان هرمزگان خبر داد و گفت: در حال حاضر برق کمتر از یک درصد مشترکان هرمزگانی به دلیل رعایت ایمنی قطع است.

وی افزود: با توجه به این که امکان برق گرفتگی و شکستن پایه‌های برق به دلیل ریزش آوار وجود دارد، تمام شبکه‌های برق باقی مانده پس از کسب اطمینان از ایمنی و رفع احتمال برق گرفتگی، وصل خواهد شد.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: تا زمان رفع مشکلات جزئی باقی مانده همه گروه‌های عملیاتی در آماده باش کامل باقی خواهند ماند و پس از آن نیز با توجه به احتمال بروز پس لرزه، این آماده باش حفظ خواهد شد.

متولی زاده همچنین یادآور شد: از مردم خواسته شده است که از تردد یا استقرار در کنار پایه‌های برق و شبکه‌های توزیع خودداری کنند.

استاندار هرمزگان: تدابیر لازم برای تامین امنیت مردمی که خانه‌های خود را ترک کردند، اتخاذ شده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۳۷

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان گفت: پس از بروز زلزله نیرو‌های انتظامی استان کار تامین امنیت مردمی که سراسیمه در خیابان‌ها بوده و خانه‌ها را ترک کردند، انجام شد و پلیس راهور جهت روانسازی ترافیک در منطقه حضور دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال بروز خساراتی در شمال شهر بندرعباس داده می‌شد، ماشین آلات سنگین راهداری از طریق ستاد مدیریت بحران استانداری و وزارت راه به منطقه گسیل شده است.

دوستی با بیان اینکه تمام کادر درمان استان هرمزگان در حالت آماده باش هستند، گفت: با توجه به اینکه شاید مردم امشب را بیرون از منازل خود بگذرانند، محوطه‌ها و اماکن ورزشی در اختیار مردم قرار داده شده است تا شرایطی را برای اسکان و آرامش مردم فراهم کنیم.

وزیر کشور: همه دستگاه‌ها برای رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان بسیج شده‌اند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۳۴

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: پس از بروز زلزله شدیدی که در استان هرمزگان اتفاق افتاد با مسئولان محلی و دستگاه‌های امدادی، استاندار، فرماندار و مسئولان نظامی و انتظامی تماس برقرار شد.

وی با بیان اینکه گزارشات از مسئولان مربوطه درباره زلزله کسب شده است، اضافه کرد: تا این لحظه و بر اساس گزارشات واصله، منطقه فین یکی از مراکز اصلی زلزله بوده است که استاندار هرمزگان برای بازدید خسارات به این منطقه رفته است.

وزیر کشور عنوان کرد: منطقه لافت هم یکی دیگر از مراکز وقوع زلزله در استان هرمزگان بوده است که گروه‌های امدادی به این منطقه اعزام شدند. همه مسئولان در حال پیگیری آخرین وضعیت زلزله هستند. همه دستگاه ها برای رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان بسیج شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: تلفات جانی جدی نداشتیم و عمده خسارات، ترک خوردگی دیوار‌های برخی از منازل است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۳۰

ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در منطقه فین، در مجموع ۱۳۷ روستا وجود دارد که تاکنون ۵۴ روستا به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. تلفات جانی جدی نداشتیم و عمده خسارات، ترک خوردگی دیوار‌های برخی از منازل است.

 

var player = videojs('player_379732_3337402',{poster:'',width:640,height:360}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337402',{},function (data) {}); }));
مصدومیت ۱۱ نفر در پی زمین‌لرزه در بندرعباس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۱۸

رییس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۱۱ نفر در پی زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده بندرعباس خبر داد.

تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۱۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند.

قطع برق در برخی محلات بندرعباس/ 11 مصدوم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۰۲

عزیزاله کناری با بیان این که زلزله شدید عصر امروز سبب قطع برق در برخی محلات شهر شده است، عنوان کرد: اکنون اکیپ‌های امداد برق در سطح شهر در حال تلاش برای برقراری برق در محلات قطع شده هستند.

وی افزود: سقوط تیر برق موجب فوت یک نفر در بندرعباس شده است.

فرماندار بندرعباس گفت: قطع برق در برخی محلات با هدف جلوگیری از خسارات به مردم بوده است و به تدریج برق این محلات در حال برقراری است.

عزیز اله کناری خاطرنشان کرد: ۱۱ مصدوم از زلزله داشته‌ایم که در بیمارستان‌های شهید محمدی و خلیج فارس قرار دارند که یکی از آن‌ها در اثر زلزله و ۱۰ نفر دیگر نیز بر اثر استرس ناشی از زلزله به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

زلزله ۴.۵ ریشتری استان فارس را لرزاند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۵۲

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، استان هرمزگان حوالی قلعه قاضی را لرزاند.

دستور رئیس‌جمهوری به مخبر برای سفر به هرمزگان در پی وقوع زلزله در این استان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۵۱

 رئیس جمهوری درپی زلزله امروز جنوب ایران، ضمن ابراز همدردی با مردم جنوب کشور، به معاون اول خود دستور داد تا در اسرع وقت به هرمزگان سفر کند.

رییس جمهوری همچنین با صدور دستوری فوری، کلیه دستگاه‎ها را موظف کرد که در سریع‎ترین زمان برای رسیدگی به وضعیت آسیب‎دیدگان احتمالی هرمزگان اقدام کنند.

#اینفوگرافیک| پیشگیری از شیوع بیماری کرونا قبل، حین و پس از وقوع زلزله
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۹

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

 

 

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

 

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

 

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

اولین تصاویر از کانون زلزله در هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۷

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

 

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد: ۳ مصدوم و یک فوتی در زلزله لافت
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۵

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت، وقوع زلزله در استان هرمزگان تا کنون سه مصدوم و یک فوتی برجای گذاشته است.

 مجتبی خالدی افزود: بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و بیمارستان شهر حاجی آباد در در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: از استان کرمان پنج دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و از استان فارس پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

خالدی تصریح کرد: همچنین تیم بهداشت اورژانس کشور به شهر فین هم اعزام شده اند.

فرودگاههای هرمزگان آمادگی انجام هرگونه پرواز امدادی را دارند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۴

مدیرکل فرودگاههای هرمزگان گفت: فرودگاههای هرمزگان آمادگی انجام هرگونه پرواز امدادی را دارند.

مصدومیت هشت نفر/مراجعه کنندگان سرپایی درمان شدند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۴

فاطمه نوروزیان  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: هشت نفر مصدوم که بیشتر درد را در ناحیه قفسه سینه احساس می کردند به صورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: تمامی اورژانس های جاده ای و مراکز اورژانس بیمارستانی در شهرها و روستاها در حالت آماده باش کامل هستند.

 

 

استاندار هرمزگان: ارتباط با کانون زلزله قطع شده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۳

استاندار هرمزگان گفت: ارتباط با کانون زلزله در منطقه فین در بندرعباس قطع است اما شخصا در حال عزیمت به منطقه زلزله هستم.

دو فوتی در پی زلزله در بندرعباس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۴۳

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در پی زلزله شدید امروز متأسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

گزارش سخنگوی اورژانس کشور از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۷
var player = videojs('player_338756_3337354',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337354',{},function (data) {}); }));
استاندار هرمزگان: اماکن عمومی برای اسکان اضطراری مردم بازگشایی و آماده سازی شده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۵
var player = videojs('player_685329_3337348',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337348',{},function (data) {}); }));
دستور وزیر بهداشت برای آماده باش دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۳

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با دانشگاه های علوم پزشکی استان های کرمان، بوشهر و فارس از آنها خواست با بسیج کلیه امکانات، برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی زلزله جنوب استان هرمزگان آمادگی کامل داشته باشند.

افزایش فعالیت گشت‌های پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۲

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به وقوع دو زلزله نسبتا شدید به میزان ۶.۴ ریشتر در سطح استان، گفت: پس از وقوع زلزله بلافاصله گشت‌های کلانتری‌ها برای تأمین امنیت در مکان‌هایی که افزایش حضور شهروندان را شاهد بودیم حاضر شدند که این مأموریت همچنان ادامه دارد و پلیس در آمادگی کامل برای تامین امنیت شهروندان قرار دارد.

آب تمام مناطق زلزله زده هرمزگان در حالت پایدار است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب تمام مناطق زلزله زده هرمزگان در حالت پایدار است.

دستور فوری رئیس جمهور درباره وضعیت زلزله زدگان جنوب کشور
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۰

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور دستور فوری صادر کرد.

آخرین توضیحات رئیس سازمان اورژانس کشور درباره زلزله جنوب کشور
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۲۳
var player = videojs('player_399797_3337334',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337334',{},function (data) {}); }));
فرماندار بندرعباس: زلزله باعث قطع برق و ارتباطات شده است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۱۹

عزیزالله کناری درباره آخرین وضعیت زلزله بندرعباس گفت: شدت زلزله به‌حدی بود که همه شهروندان از بروز زلزله مطلع شده و از خانه‌های خود بیرون رفتند. 

وی ادامه داد: در بافت‌های فرسوده ساختمان‌ها دچار آسیب شدند. زلزله باعث سقوط تیرهای برق و در پی آن، قطع برق و ارتباطات شده است. گروه‌های امدادی و خدمات رسان در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند. 

فرماندار بندرعباس درباره تلفات جانی زلزله نیز بیان کرد: متاسفانه فوت یک نفر از شهروندان در اثر افتادن تیر برق گزارش شده است. 

مشکلی در عرضه سوخت در مناطق زلزله زده استان هرمزگان وجود ندارد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۱۳

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: مشکلی در عرضه سوخت در استان هرمزگان و مناطق زلزله زده وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم از تجمع و ازدحام در مقابل جایگاه‌های سوخت پرهیز کنند.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا شدت زمین لرزه هرمزگان را ۶.۳ ریشتر اعلام کرد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۱۲

مرکز لرزه نگاری آمریکا (usgs) به عنوان یکی از مراجع اصلی ثبت دقیق زمین لرزه در مناطق مختلف جهان، شدت زمین لرزه‌هایی که بعد از ظهر امروز (یکشنبه) بخش‌های جنوبی ایران را لرزاند، به ترتیب ۶ و ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) اعلام کرد.

زلزله ۶.۴ ریشتری لافت به استان کرمان خسارتی وارد نکرد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۷:۰۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در پی زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه لافت تا این لحظه براساس گزارش تیم‌های ارزیاب، هیچ خسارت جانی و مالی به استان کرمان وارد نشده است.

احساس شدن زمین لرزه در بخش‎هایی از امارات و عربستان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۹
var player = videojs('player_504934_3337310',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337310',{},function (data) {}); }));
گزارش مقدماتی زمین‌لرزه حوالی فین
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۷

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: ۳.۹
محل وقوع: استان هرمزگان - حوالی فین
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۸/۲۳، ۱۶:۴۳:۱۵
طول جغرافیایی: ۵۶.۱۸
عرض جغرافیایی: ۲۷.۶۲
عمق زمین‌لرزه: ۱۱ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۲۸ کیلومتری فین (هرمزگان)
۴۰ کیلومتری قلعه قاضی (هرمزگان)
۴۳ کیلومتری فارغان (هرمزگان)

نزدیکترین مراکز استان:
۴۹ کیلومتری بندرعباس
۳۰۹ کیلومتری کرمان

رییس سازمان امدادنجات: یک نفر براثر سقوط از تیر برق فوت شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۵
var player = videojs('player_148985_3337296',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337296',{},function (data) {}); }));
زلزله خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: زلزله هرمزگان خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده و همه تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه در صحت کامل هستند.

برق مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۰

سخنگوی صنعت برق گفت: در پی زلزله رخ داده ۵ پست فوق توزیع برق دچار مشکل شده که این مشکل تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود.

مرگ یک نفر در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۹

رئیس امدادو نجات هلال احمر گفت: تاکنون فقط یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق درپی وقوع زمین لرزه در بندرعباس جان خود را از دست داده است.

زلزله جنوب ایران در امارات و عربستان هم احساس شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۸

بر اساس اعلام مرکز هواشناسی امارات، پس لرزه‌های زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران در چندین منطقه از امارات و عربستان نیز احساس شده است.

آماده باش کامل تجهزات و ماشین آلات راهسازی هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۶
مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان در مورد خسارات زلزله اخیر در هرمزگان گفت: در حال حاضر همکاران ما در بنیاد مسکن در آماده باش کامل هستند و هنوز جزئیات خساران به واحدهای مسکونی مشخص نیست.
زمین لرزه هرمزگان کامیون‌های سنگین را جابه‌جا کرد!
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۶
var player = videojs('player_248400_3337248',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337248',{},function (data) {}); }));
زمین لرزه هرمزگان کامیون‌های سنگین را جابه‌جا کرد!
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۶
var player = videojs('player_861277_3337248',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337248',{},function (data) {}); }));
دقایقی قبل پس‌لرزه‌‌ای به بزرگی ۴ ریشتر حوالی قلعه‌قاضی در استان هرمزگان را لرزاند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۴

آخرین خبرها از زلزله استان هرمزگان

مدیرکل مهندسی راهبری توانیر: برخی از تاسیسات شبکه برق از دسترس خارج شده اند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۲
var player = videojs('player_440285_3337241',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337241',{},function (data) {}); }));
اعزام یک فروند بالگرد اورژانس به مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۱

جعفر معید فر، رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در جنوب شرق کشور گفت: از قشم گزارشی درباره مصدومان نداشتیم در دیگر شهرها نیز گزارشی نداشتیم اما در حال ارزیابی هستیم.

وی ادامه داد: استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان در حال آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز امداد هوایی نیز اعزام شود در حال حاضر خبرهای بدی از منطقه به ما نرسیده است. تیم های ارزیاب اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند. یک فروند بالگرد اورژانس نیز اعزام شد.

 

تصفیه‌خانه هرمزگان از مدار خارج شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۴۰

سید اعتضاد مقیمی، با اشاره به آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده جنوب کشور در استان هرمزگان گفت: تمامی تیم‌های شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق استان هرمزگان برای ایجاد پایداری شبکه‌های آب و برق استان به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در بیان وضعیت فعلی شبکه برق، گفت: در زمان زلزله بنابر آخرین گزارشات ۵ پست برق از شبکه خارج شده که با تلاش همکاران در حال حاضر ۳ پست به مدار برگشته و تلاش برای ۲ پست دیگر و پایداری کامل شبکه برق منطقه ادامه دارد

وی در بیان آخرین وضعیت شبکه آبرسانی مناطق زلزله‌زده افزود: در مسئله آب مشکل خاصی نیست، اما تصفیه‌خانه بندرعباس فعلا از مدار خارج شده و احتمال می‌رود، این مسئله به دلیل قطعی برق است، اما دلیل خارج شدن تصفیه هنوز قطعی نشده است.

مقیمی در تشریح اینکه بنابر گزارشات، بیشترین آسیب‌ها در سمت منطقه سین و جاده سیرجان گزارش شده است، گفت: در حال حاضر جلسه مدیریت بحران تشکیل شده و در تلاشیم با کمترین زمان آب و برق منطقه را به شکل پایدار تامین کنیم.

قطعی برق در شمال بندرعباس
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۷

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر از قطعی برق در شمال بندرعباس و حوالی آن خبرداد.

 صادقی توضیح داد: در پی وقوع زلزله تعدادی از تأسیسات برق از مدار خارج شده است.

وی گفت: در حال حاضر همکاران در حال ارزیابی خسارت وارده و در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر در شمال بندرعباس و اطراف این شهر قطعی‌هایی داریم.

تاکنون در کرمان خسارتی نداشته‌ایم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۷

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه دو زمین لرزه پی در پی لافت در کرمان هم احساس شد، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از زمین لرزه در کرمان نداشته‌ایم.

شدت زلزله در مناطقی موجب ریزش کوه شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۲

در پی وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در بندر لافت و قدرت این زلزله موجب ریزش بخشی هایی از کوه گنو شده است.

طبق گزارشات مردمی این زمین لرزه خسارت های زیادی در پی داشته است. تیم های ارزیاب مدیریت بحران استانداری هرمزگان به محل های زلزله زده اعزام شده اند.

اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۳۱

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره جزییات زمین‌لرزه شدید در جنوب شرق کشور گفت: زمین‌لرزه‌‌ی به بزرگی 6.4 بین استان فارس و هرمزگان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: دو تیم ارزیاب اورژانس در حال حاضر به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است.

 

ریزش برخی دیوارها در لافت
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۸

مهدی، ولی پور رئیس امداد و نجات هلال احمر: طبق تماس با دهیاری و بخشداری‌های نقاط تحت تأثیر زمین لرزه، فعلاً خسارت یا مصدومیتی اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه همکاران در حال اعزام هستند، افزود: تاکنون گزارش‌ها در حد ریزش دیوار برخی نقاط و یکی از روستا‌های سیرجان در جنوب کرمان است.

میعادفر رئیس اورژانس کشور: آماده امداد رسانی زمینی و هوایی هستیم.
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۷
var player = videojs('player_798243_3337182',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337182',{},function (data) {}); }));
زلزله شهر لافت هیچ خسارتی نداشت
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۵

علیرضا نصری  فرماندار قشم گفت: تا کنون خسارتی از زلزله ۶.۴ ریشتری قشم گزارشی نشده است. بنا بر گزارش رییس شورای لافت خانه‌ها اسیب ندیده و فقط بحث روانی و ترس مردم مطرح هست که تلاش میشود با استقرار نیرو‌های امدادی این مساله مدیریت شود.

لارستان ازآسیب زلزله هرمزگان مصون ماند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۴

رئیس هلال احمر لارستان با اشاره به اینکه شدت زلزله در هرمزگان در لار نیز احساس شده است، گفت: خوشبختانه تا این لحظه خسارتی از شهرها و روستاهای لارستان گزارش نشده است.

امتداد گسل زاگرس تا بندرعباس و تنگه هرمز
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۳

علی بیت الهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به زلزله امروز شمال بندر عباس، گفت: در رابطه با گسل‌های مسبب این زلزله، احتمال داده می‌شود که منتهی الیه گسل‌های زاگرس است که در بالای تنگه هرمز واقع شده است، ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بندرعباس یک منطقه لرزه خیز است، گفت: به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می‌کند، بسیار لرزه خیز است. در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمینلرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه‌ای یاد می‌شود.

آماده باش دستگاه‌های امدادی
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۲

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه این زلزله در مناطق مختلفی از جنوب کشور احساس شده است، گفت: تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی ناشی از این زلزله گزارش نشده است. اما تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی در استان هرمزگان و استان‌های معین به حالت آماده باش درآمده‌اند. تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند و به زودی گزارش آن اعلام می‌شود.

وی از مردم خواست که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و ادامه داد: مردم از توجه به شایعات پرهیز کرده و از تماس طولانی مدت با تلفن همراه پرهیز کنند تا ظرفیت خطوط اشغال نشود. همچنین لازم است پروتکل‌های بهداشتی نیز از سوی مردم رعایت شود.

هلال احمر کرمان در آماده باش کامل است
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از آماده باش کامل نیروهای هلال احمر استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی و غربی خبر داد.

دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۲۰

دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران را لرزانده است که نخستین زلزله ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری و دومین زلزله ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوسته است.

آخرین خبر‌ها از زلزله ۶.۴ ریشتری هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۵
var player = videojs('player_702806_3337167',{poster:'/fileshttps://www.mizan.news/news/1400/8/23/3337706_804.jpeg',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3337167',{},function (data) {}); }));
کانون زمین لرزه جزیره قشم در لافت اعلام شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۲

ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در ارتباط با این زلزله گفت: فعلا کانون زمین لرزه جزیره قشم در لافت اعلام شده است. در حال ارزیابی جزیره هستیم. گزارشات جمع‌بندی و تکمیلی تا دقایقی دیگر به اطلاع مردم می‌رسد، در حال ارزیابی خسارات اولیه زلزله هستیم.

در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۱

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم و گزارشات متعاقباً به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمین‌لرزه هرمزگان در نقاط شمالی کرمان هم احساس شد
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۱

سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: زمین‌لرزه هرمزگان حتی در نقاط شمالی کرمان هم احساس شده که بلافاصله به تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی و فرمانداران اعلام شده که نسبت به اعزام تیم‌های ارزیاب به‌ روستاها به‌منظور بررسی خسارات احتمالی اقدام کنند.

 

حضور مردم در خیابان ها و قطعی برق در بندرعباس براثر زلزله بندرلافت
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۱

زمین لرزه های پی در پی در بندرلافت جزیره قشم منجر به حضور مردم در خیابان ها و بوستان ها در نقاط مختلف استان هرمزگان و استان های همجوار شده است.

زلزله شدیدی بندرعباس را لرزاند
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۶:۰۳

زمین لرزه شدیدی شهر بندرعباس را لرزاند. مدت زمان این زمین لرزه نسبتاً طولانی بود.

گزارش های غیر رسمی حاکی از آنست که شدت زلزله به حدی بود که مردم وحشت زده و سراسیمه به خیابان‌ها ریختند.

وقوع زمین لرزه شدید ۶.۴ ریشتری در لافت استان هرمزگان
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۵:۳۰

بندرعباس لرزید

بیشتر بخوانید:
 

 


برچسب ها: تهران زلزله

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *