ایران خط آهن بندر چابهار به استان نیمروز "افغانستان" را احداث می کند

15:03 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۳۸۳
حبرگزاری میزان - استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به استان نیمروز افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران طرح احداث خط آهن بندر چابهار به استان نیمروز افغانستان را اجرا می کند.
ایران خط آهن بندر چابهار به استان نیمروز
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، "علی اوسط هاشمی" روز چهارشنبه در دیدار با استاندار نیمروز افغانستان افزود: استان سیستان و بلوچستان، آماده توسعه روابط با استان های همجوار در افغانستان و اجرای برخی از پروژه های زیربنایی در این استان ها است.
استاندار سیستان و بلوچستان امروز در صدر هیاتی از مسوولان محلی این استان برای یک سفر دو روزه به استان نیمروز افغانستان عزیمت کرده است.
اوسط هاشمی گفت که استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارد تا علاوه بر کار ساخت خط آهن از بندر چابهار به شهر "زرنج" مرکز استان نیمروز، در بخش استخراج معادن این استان مشارکت کند.
وی گفت که ما آمادگی داریم تا توافق نامه معافیت گمرکی متقابل بازرگانان ایران و افغان را در مرزهای دو استان همجوار سیستان و بلوچستان ایران و نیمروز افغانستان به امضا برسانیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت که ایران آماده است تا منطقه ای به شعاع 20 کیلومتر را در مرز میان دو کشور به عنوان بازارچه مرزی و رد و بدل کردن کالاها و اقلام تجاری برای مرزنشینان دو استان ایجاد نماید.
هاشمی در مورد طرح ایران در زمینه انتقال اموال تجاری افغانستان از طریق بندر چابهار گفت: «در صورت تمایل تجار افغان به انتقال کالا از طریق بندر چابهار 50% تخفیف نگه داری و 30% تخفیف برای ارایه سوخت خودروهای باربری برای آنان قائل خواهیم شد.
استاندار سیستان و بلوچستان، بر همکاری های ایران و افغانستان در سایر عرصه ها نیز تاکید کرد و گفت که کابل در دوران تحریم های غرب بر ضد ایران به روابط بازرگانی و تجاری خود با تهران ادامه داد و از پیوستن به تحریم ها خودداری کرد.
استاندار نیمروز نیز با تاکید برای آمادگی به توسعه همکاری با ولایت سیستان و بلوچستان، گفت: ایران و افغانستان دارای ارزش های مشترک هستند و ما می خواهیم این ارزش های مشترک را حفظ کنیم.
"محمد سمیع" با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد که این پیشنهادها را با مقام های ارشد کشور در میان خواهد گذاشت و در باره آن تصمیم گیری خواهد شد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *