رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابلاغ مأموریت آموزش استانداران، فرمانداران و شهرداران به مدرسه حکمرانی شهید بهشتی/ رونق بازار کسب‌وکار با اقدامات دستگاه قضا

9:04 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۶۳۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر سومین «همایش ملی حکمرانی متعالی، مردم و تحول حکمرانی، چالش‌ها و راهبردها» با اشاره به اینکه چشم‌انداز و مأموریت مدرسه حکمرانی شهید بهشتی را مقام معظم رهبری تأیید کردند، در تشریح مهمترین برنامه مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، تصریح کرد: هم اکنون برگزاری دوره‌های آموزش استانداران، فرمانداران و شهرداران مأموریتی است که وزیر کشور به این مدرسه ابلاغ کرد.
- سومین «همایش ملی حکمرانی متعالی، مردم و تحول حکمرانی، چالش‌ها و راهبردها»، امروز در وزارت کشور، با حضور مسئولان کشوری و لشکری آغاز شد.

توسعه ادبیات راهبردی و تحقق حکمرانی متعالی در نظام جمهوری اسلامی ایران، از اهداف پیش رو «همایش ملی حکمرانی متعالی، مردم و تحول حکمرانی، چالش‌ها و راهبردها» است.

این همایش توسط مدرسه حکمرانی شهید بهشتی وابسته به دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با همکاری و مشارکت مرکز آموزشی و پژوهشی کشور برگزار شده است.
 
غلامرضا سلیمی در این همایش گفت: با توجه به مستندسازی و نظریه‌مند کردن تجارب نظام، مستند کردن تجارب نظام جمهوری اسلامی، از مأموریت‌های دانشگاه حکمرانی شهید بهشتی است.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز و مأموریت این مدرسه حکمرانی را مقام معظم رهبری تأیید کردند، در تشریح مهمترین برنامه مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، تصریح کرد، هم اکنون برگزاری دوره‌های آموزش استانداران، فرمانداران و شهرداران مأموریتی است که وزیر کشور به این مدرسه ابلاغ کرد.

سلیمی با بیان اینکه این مدرسه، مجوز رشته حکمرانی را در تربیت مدرس و نظریه‌پرداز در عرصه کلان از وزارت علوم دریافت کرد، گفت: آموزش‌های ما در این مدرسه پژوهش محور است، نشست‌های تخصصی فصلی و موضوع را در قالب‌های دیگر پژوهشی برگزار می‌کنیم.

دبیر همایش ملی و بین المللی حکمرانی متعالی، شبکه سازی اندیشمندان حکمرانی، ایجاد آزمایشگاه حکمرانی را از دیگر اقدامات مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانست و تصریح کرد: تاکنون دو همایش ملی با دعوت از نهاد‌های علمی و آموزشی و دانشگاه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد موفقی در گفتمان سازی دولت اسلامی داریم، مردم و تحول حکمرانی از موضوعات اصلی این همایش است.

سلیمی با اشاره به ارسال ۵٠٠ نامه به اندیشمندان بین‌المللی، افزود: ۱۷۹ مقاله فارسی و انگلیسی و عربی به دبیرخانه همایش ارسال شد، نشست‌های مختلف بین‌المللی را با حضور اندیشمندان و نخبگان برگزار کردیم.
 
آمریکایی هادر گفتمان بین المللی، دنبال منفعت طلبی هستند
همچنین سردار اسماعیل احمدی مقدم در این همایش با اشاره به فرار آمریکایی‌ها در افغانستان، تصریح کرد: آمریکایی ها در گفتمان بین المللی، دنبال منفعت طلبی هستند، رابطه حاکمان و مردم امری حیاتی و همیشگی است و دولت، مظهر نظم وساماندهی سیاسی است، رساندن جامعه به سعادت هدف اصلی حکومت هاست.

احمدی مقدم تأکید کرد: هدف از کسب قدرت در غرب، سیاست است، ولی در اسلام برای خدمت به مردم و پیشرفت و رساندن جامعه به کمال مطلوب است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اضافه کرد: مدرنیسم منجر به تخریب تمام زیرساخت‌ها شده است.

وی فلسفه حاکم بر نظام جمهوری اسلامی را حکمت متعالی برشمرد و اضافه کرد: مبنای تشکیل حکومت اسلامی و نظام، انجام تکلیف الهی و رساندن انسان در حیات طیبّه است.
 
مدرسه حکمرانی، دارالفنون نظام جمهوری اسلامی است
در ادامه این همایش، مهدی غضنفری رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، گفت: مدرسه حکمرانی، دارالفنون نظام جمهوری اسلامی است، باید بهترین حکومت باشیم، زیرا ملت ایران، بهترین مردم دنیا هستند.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی تأکید کرد: مسئولان کشور باید دائم مسائل مختلف کشور را به روز بررسی کنند تا بدانند مسیر را درست طی می‌کنیم یاخیر؟ و مهمترین بخش در حکمرانی است.

غضنفری با تأکید براینکه حکمرانی بسیار سخت است، اضافه کرد: این موضوع بسیار پیچیده است، ساده نگری به حکمرانی، یک ظلم بزرگ است.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه آزمایشگاه حکمرانی در سراسر جهان ایجاد شده است، افزود: تشکیل این آزمایشگاه در تحقق اهداف حکمرانی، اهمیت ویژه‌ای هم دارد.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد رئیس دستگاه قضا، طی ماه‌های اخیر، اظهار داشت: آقای محسنی‌اژه‌ای در سیر تحول قضایی، برنامه و اقدامات خوبی انجام دادند.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی رونق بازار کسب و کار را از اقدامات خوب رئیس قوه قضائیه دانست و خاطر نشان کرد: نگاه خوبی به حوزه تولید دارند.
 
محیط بین الملل را برای حکمرانی را به خوبی بشناسیم
منوچهر متکی نیز در این همایش گفت: مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، طی سه سال اخیر با نگاه آینده پژوهی، خود را با این رویکرد را نشان داد.

وزیر پیشین امور خارجه با تأکید براینکه شعار آیت الله رئیسی «دولت قوی و مردی»، مورد تأمل است، افزود: نگاه ویژه به جایگاه مردم حل مشکلات آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی در حکمرانی‌های مردمی اهمیت خاصی دارد، تصریح کرد: مسائلی مانند انتخابات در حکمرانی وجود دارد و حکمرانی‌های مردمی انتخابات واقعی نیست و مردم سالاری حاکم نیست.

وزیر پیشین امور خارجه تاکید کرد: محیط بین الملل را برای حکمرانی را به خوبی بشناسیم و مبانی اسلامی را هم مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم سیاست‌های خوب خارجی را اتخاذ کنیم.

وی با تأکید براینکه منافع ملی، محور اصلی سیاست‌های خارجه است، افزود: این مبانی باید در سیاست‌های خارجی کشور نمود داشته باشد.

متکی با اشاره به اینکه سیاست خارجی مردمی، باید کارآمد و برمحور منافع جمهوری اسلامی ایران باشد، تأکید کرد: همچنین سیاست‌های باید کارآمدی داشته باشد و مردم را اقناع کند.

وزیر پیشین امور خارجی با بیان اینکه اجماع سازی، محور اصلی سیاست‌های خارجی حکمرانی مردمی است، تصریح کرد: منافع ملی باید جدی مورد توجه باشد.

متکی اظهار داشت: دیپلمات جمهوری اسلامی باید فردی حرفه‌ای باشد و موازنه قدرت در محیطی بین المللی را بشناسد.

وزیر پیشین امور خارجه با اشاره به اینکه انتخاب مردم در جهان باید مخاطبان پیام‌های انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: امروز شاکله رهبری آمریکا در جهان به مشکل خورده است، افول آمریکا، برای دیپلمات سیاسی به عنوان واقعیت مورد توجه باشد.

متکی خاطرنشان کرد: دیپلماسی، اقتصادی و فرهنگی در سیاست خارجی مردمی باید مورد توجه قرار بگیرد و مبتنی بر تعامل ضد سلطه باشد.

در این همایش از مقاله‌های برتر و برگزیده تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *