عبدالملکی: مهمترین مشوق کارآفرینان، بهبود فضای کسب و کار است

21:31 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۵۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین مشوق برای کارآفرینان بهبود فضای کسب و کار است.

-بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  حجت الله عبدالملکی در حاشیه آیین گشایش هفته جهانی کارآفرینی در جمع خبرنگاران مهمترین مشوق برای کارآفرینان را، بهبود فضای کسب و کار دانست.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نشست شورای عالی اشتغال کشور، مصوب شد که این وزارتخانه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای بهبود فضای کسب و کار ۲۲ رسته اصلی اشتغالزای کشور که بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد می‌کنند، برنامه ریزی ویژه انجام دهند.

وی افزود: این مسأله فراتر از آن برنامه عمومی است که وزارتخانه برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار کشور دنبال می‌کند، همچنین در هر استان برای ۸ رسته‌ای که دارای بالاترین مزیت‌ها هستند، اقدام می‌کنیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در نشست شورای عالی اشتغال مصوب شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی، قواعد و منابع تامین مالی زنجیره ارزش را برای شبکه بانکی تنظیم کنند.

به گفته عبدالملکی، در جلسه آتی شورای عالی اشتغال این الگو ارایه خواهد شد و در صورت تصویب، بانک‌ها از روش‌های تامین مالی مبتنی بر قرارداد و تامین مالی مبتنی بر زنجیره ارزش استفاده می‌کنند که اشتغال شان قطعی است و امکان جابجایی منابع وجود ندارد.

وی، درباره اصلاح نظام دست و پاگیر اداری نیز، گفت:در شورای عالی اشتغال کشور این مسأله مطرح و مصوباتی هم گذرانده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر حذف موانع اداری و اجرایی تولید و اشتغال کشور، گفت: در جلسه آتی شورای عالی اشتغال کشور، اقدامات صورت گرفته در خصوص رسته‌های اشتغالزا اعلام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *