حرفه‌‌ای‌گری به سبک سپاهانی‌ها؛ زردپوشان اصفهانی برای والیبال ویدیوچک خریدند

12:59 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۴۲۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نخستین باشگاهی در لیگ برتر والیبال شد که اقدام به نصب دستگاه ویدئوچک در سالن اختصاصی خود می‌کند.

- پنج هفته‌ای از شروع لیگ برتر والیبال در سال ۱۴۰۰ می‌گذرد و باتوجه به رقابت چند تیم مدعی برای کسب عنوان قهرمانی و نزدیک بودن قدرت تیم‌های مختلف، تنور مسابقات لیگ در این فصل بسیار داغ است. شاید بتوان لیگ والیبال ایران را از نظر پویایی و سطح کیفی در زمره لیگ‌های برتر جهان در نظر گرفت، اما مسلما از نظر سخت افزاری و امکانات حتی با لیگ‌های شرق آسیا نیز فاصله دارد.

قطعا یکی از موارد مهمی که در طی فصول اخیر به یکی از چالش‌های بزرگ در لیگ برتر والیبال بدل شده موضوع استفاده از دستگاه ویدئوچک در طول بازی‌هاست تا به این ترتیب از تنش‌ها و اشتباهات داوری کم شود و بازی‌ها در نهایت انصاف برگزار شوند. هرچند در فصل گذشته بری دیدار‌های حساس مراحل پایانی از دستگاه ویدئوچک برای رصد بازی‌ها استفاده شد، اما مسلما با نصب دستگاه ویدئوچک در تمامی سالن‌ها و تاثیری که این دستگاه در امتیازات حساس و نتیجه بازی‌ها دارد، می‌توانیم بیشتر به سمت حرفه‌ای شدن گام برداریم.

از همین رو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان که یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر والیبال به شمار می‌رود برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر والیبال ایران و در اقدامی تحسین برانگیز اقدام به خرید دستگاه ویدئوچک و نصب آن در سالن اختصاصی خود کرده است.

این دستگاه امشب (دوشنبه) به دست سپاهانی‌ها می‌رسد و قرار است پس از استفاده آزمایشی از این دستگاه توسط مسئولان باشگاه از بازی‌های پیش‌روی سپاهانتفاده قرار گیرد.

به این ترتیب در دیدار حساس تیم سپاهان اصفهان با تیم رده دومی شهرداری ارومیه که به نوعی فینال زودرس لیگ به حساب می‌آید، امکان استفاده از دستگاه ویدئوچک خواهد بود. امیدواریم باشگاه‌های فعال دیگر در عرصه والیبال نیز نسبت به خرید دستگاه ویدئوچک اقدام کنند و تا گامی در مسیر حرفه‌ای شدن بردارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *