نماینده شیراز: روشن نبودن سیاست‌های واردات منجر به رسوب کالا می‌شود

17:13 - 16 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۲۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: مشخص نبودن سیاست‌ها در بخش واردات باعث رسوب کالای اساسی در گمرکات و بنادرمی‌شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به علل پدیده خسارت‌زای رسوب کالا در بنادر و گمرگات، بخشی از این عارضه را به عدم واکنش به موقع گمرکات و وزارت اقتصاد و امور دارایی دانست و گفت: وزارت اقتصاد و امور دارایی اگر می‌بیند در زمینه رسوب کالای اساسی در گمرکات مشکلاتی وجود دارد باید پا به میدان بگذارد و مشکلات را برطرف کند.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین وزارت اقتصاد و امور دارایی اگر می‌بیند که در خیلی از موارد قوانینی بر این امر وجود ندارد باید در این بخش تعیین تکلیف کند تا دیگر رسوب کالا‌ها در گمرک باعث از بین رفتن آن‌ها نشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه نباید به راحتی شاهد حیف و میل شدن کالا‌های اساسی در گمرکات باشیم، گفت: اگر سیاست‌ها در این بخش به نوعی روشن شود و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها هم تکلیف واردکنندگان را روشن کنند دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: عدم تعیین تکلیف دستگاه‌ها در زمینه رسوب کالای اساسی در گمرکات و بنادر امری ضروری است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: همچنین مشخص نبودن سیاست‌ها در بخش واردات باعث می‌شود تا شاهد این قبیل مشکلات باشیم که باید جلوی آن گرفته شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *