نماینده کارگران در شورای عالی کار: مخالفت با حمایت غیر نقدی بجای نقدی از کارگران تصمیم خوبی بود

11:17 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۱۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: عدم‌ تغییر بن نقدی حمایتی به کارگران به بن غیر نقدی از خروجی‌های خوب جلسه شورای عالی کار بود به این دلیل که اگر پیشنهاد این تغییر موردپذیرش قرارمی گرفت ایجاد فساد و واسطه‌گری می‌شد و همین عدد هم دیگر در سفره کارگران خود را نشان نمی‌داد.
فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نتایج تشکیل اولین جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه اولین حضور نمایندگان دولت جدید در جلسه شورای عالی کار بود و شناخت و اطلاع از خواسته‌ها و توقعات سه جانبه اعضا این جلسه زمان‌بر است اینکه در همین جلسه اول برای تعیین دستمزد کارگران عدد ورقمی تعیین شود یک مقدار دور از ذهن بود.
 
وی افزود: عدم‌ تغییر بن نقدی حمایتی به کارگران به بن غیر نقدی از خروجی‌های خوب جلسه شورای عالی کار بود به این دلیل که اگر پیشنهاد این تغییر موردپذیرش قرارمی گرفت ایجاد فساد و واسطه‌گری می‌شد و همین عدد هم دیگر در سفره کارگران خود را نشان نمی‌داد.
 
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار در خصوص احتمال افزایش دستمزد کارگران در سال جاری، گفت: با توجه به این‌که کمیته دستمزد برای بررسی وضعیت معیشتی کارگران باید تشکیل شود و در جلسات این کمیته راهکارهای بهبود وضعیت معیشتی کارگران و افزایش قدرت خرید کارگران بدون ایجاد تبعات در گردش نقدینگی جامعه ارائه شود و این زمان‌بر است به نظر من افزایش دستمزد کارگران در  مدت باقیمانده تا پایان سال بسیار بعید است.
 
این فعال جامعه کارگری در پایان اضافه کرد: به‌عنوان نماینده کارگران تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با ارائه راهکارهای مناسب در جلسات هرچه سریع‌تر تغییر و افزایش سبد معیشت کارگران را مصوب کنیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *