تکلیف سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج برای رفع نقاظ حادثه‌خیز در کمربندی حسن‌آباد

14:13 - 16 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۰۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با بیان اینکه کمربندی حسن‌آباد به‌واسطه همجواری با پارک کودک سنندج که محل تردد عابرین پیاده است، گفت: نصب سرعت‌کاه‌ها، نصب تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده، خط کشی عابر پیاده و اصلاح هندسی دوربرگردان‌ها ازجمله اقداماتی است که در این بازدید جهت اجرای آن فرصت دو هفته‌ای برای سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج تعیین شد.

با توجه به افزایش آمار تصادفات در برخی از معابر درون شهری شهر سنندج از جمله کمربندی حسن‌آباد، بازدید مشترکی با حضور مدیر پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان، جانشین رئیس پلیس راهور استان کردستان، دبیر شورای ترافیک استان کردستان و رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری از این کمربندی صورت گرفت.

حسن اصلانی، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان اظهار کرد: کمربندی حسن‌آباد به‌واسطه همجواری با پارک کودک سنندج که محل تردد عابرین پیاده است، همواره محل وقوع حوادث ناگوار جرحی و فوتی بوده است.

اصلانی گفت: علی‌رغم اینکه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی جهت ساماندهی این معبر صورت گرفته، اما آمار حوادث نه تنها کاهش نداشته بلکه رو به افزایش بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه تعریض این معبر محلی برای تخلیه هیجانی جوانان و رانندگان پرخطر بوده است، افزود: نصب سرعت‌کاه‌ها، نصب تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده، خط کشی عابر پیاده و اصلاح هندسی دوربرگردان‌ها ازجمله اقداماتی است که در این بازدید جهت اجرای آن فرصت دو هفته‌ای برای سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج تعیین شد.

اصلانی با اشاره به اینکه رعایت فرهنگ ترافیکی توسط شهروندان در کاهش تصادفات نقش اصلی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: شهروندان ما باید به این موضوع واقف باشند که معابر درون شهری محل شرط بندی و برگزاری مسابقات اتومبیلرانی نیست.

شایان ذکر است، در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۵ تصادف منجر به فوت در معابر درون شهری سنندج اتفاق افتاده است که خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *