رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش زنان در مقابله با جنگ نرم دشمن در روز‌های شناختی و فرهنگی

9:25 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۷۳۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن در روز‌های شناختی و فرهنگی دارند.
- همایش «زنان و پدافند غیر عامل و رونمایی از سند پدافند غیر عامل در حوزه زنان» با «شعار، پدافند غیر عامل، ایران پایدار» امروز  در سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، رضا کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل و فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس برگزار شد.

کلهر در این نشست تصریح کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن در روز‌های شناختی و فرهنگی دارند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل، اضافه کرد: اضافه شدن گام موثر برای شروع این موضوع است و این نشست آغازی برای همراهی و هماهنگی میان دستگاه‌های متولی و آحاد جامعه است تا بتوانیم این مهم را به انجام آن وجه به انجام برسانیم و نسل‌های آینده تاثیرگذار باشد.
 
محمدبیگی نیز در همایش زنان و پدافند غیر عامل گفت: توجه به جایگاه زن از آغاز قیام امام خمینی (ره) از ویژگی‌های انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی است و مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین استراتژیست دنیای اسلام باعث رشد و شکوفایی علمی، اجتماعی و اقتصادی و توجه به نقش زنان است.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم به موضوع زنان و خانواده حساس است، تصریح کرد: مجلس این موضوع را در عملکرد بیش از یکسال خود نشان داده است. قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که در ادوار گذشته مجلس مطرح بود اما به عنوان قانون موفق به جامعه و به دولت ابلاغ نشده بود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که مجلس یازدهم ظرف ۳۶۴ روز کار و جلسه کارشناسی و استفاده از متخصصین مجرب در رشته‌های سلامت بررسی و منطبق بر قانون جهانی جمعیت با نگاه چند جانبه با همکاری شورای نگهبان این قانون را ابلاغ کرد.

محمدبیگی ادامه داد:قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به عنوان یک راهبرد برتر و یک قانون راهبردی اهمیت بسزایی دارد و در آینده تاریخ قضاوت خواهد کرد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس اضافه کرد: آن روزی که آمریکای جنایتکار در تئوری جنگ جمعیتی و نظم نوین جهانی، دنبال کاهش جمعیت و افزایش سقط جمعیت بود، تا به بهانه‌های مختلف بتوانند با قانون‌هایی مثل تنظیم خانواده با استفاده از برخی برنامه‌ها بتواند کنترل دنیا را دست در دست بگیرد اما ایران اسلامی مقابل آن ایستاده است.

وی تصریح کرد: با تنظیم این قانون، تهدیدات دشمن در این زمینه به گل نشسته است و با اجرای محکم این قانون ما می‌توانیم همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و مردم را با خود همراه کنیم و در دغدغه جمعیتی را در زمان کمتر، برطرف کنیم.

محمدبیگی با بیان اینکه نقش زنان در حوزه جمعیت و تربیت فرزندان و قدرت نرم جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: امروز زنان ما مخاطراتی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند و در این رابطه نقش پیشرو و پرچم‌دار را ایفا می‌کنند.

خانواده‌ها دنبال پرورش جوانان مدافع و مجاهد باشند
مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین نیز در همایش زنان و پدافند غیرعامل گفت: نقش بانوان در پدافند غیر عامل ممتاز است، انقلاب اسلامی توجهی ویژه به جایگاه خانواده دارد و خانواده‌ها باید دنبال پرورش جوانان مدافع و مجاهد باشند.

وی با بیان اینکه از زمان انقلاب پای کار شکل‌گیری انقلاب اسلامی بودیم و خواهیم بود گفت: شهید سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی تا مدافعان حرم، از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
 
مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین با اشاره به جایگاه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: فرزندان ما باید از دامن مادر به مدارج بالا برسند آموزش‌های لازم در خانواده‌ها داده شود.

وی ادامه داد: نقش بانوان در پدافند غیر عامل ممتاز است، انقلاب اسلامی توجهی ویژه به جایگاه خانواده دارد.
 
مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی توصیه دارند تاکید کرد: خانواده کانون آسایش، امنیت و آرامش است خداوند شخصیتی به خانم‌ها عطا کرده که به مردان نداده است، بانوان ما باید خیلی با عفت باشند تا انسانی کامل را پرورش دهد و در جامعه مؤثر باشد.
 
خواهر شهید ابراهیم هادی نیز در این همایش، با بیان اینکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود گفت: امروز رسالت ما نسبت به گذشته سنگین‌تر است. شهدا به ما درس دادند و ما باید ادامه‌دهنده باشیم. امروز کار ما از آن‌ها سنگین‌تر است و ما باید ایستادگی و استقامت را نشان دهیم.
 
وی ادامه داد: ما پاسدار قطره قطره خون شهدا هستیم و بنده به عنوان یک سفیر و نماینده پرچم رسالت را شهر به شهر و روستا به روستا می‌برم تا پیام شهدا را به همه منتقل کنم.
 
خواهر شهید ابراهیم هادی گفت: ابراهیم در کانال کمیل ماند و دیگر برنگشت. این رسالت برگردن همه ماست تا خط شهدا را دنبال کنیم و ثابت قدم باشیم. این راه مهدی فاطمه (عج) است.

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *