جزئیات اجرای شیوه نامه‌های جدید بهداشتی سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای/ به زودی اجرای شیوه نامه جدید بهداشتی سیستمی می‌شود

13:36 - 12 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۱۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: افرادی که می‌خواهند با ناوگان عمومی جا به جا شوند باید یا کارت واکسن داشته باشند و یا نتیجه پی سی آر با فاصله زمانی ۷۲ ساعت را ارائه دهند و گرنه اجازه استفاده از ناوگان جاده‌ای را ندارند و با این شرایط ۸۰ درصد از ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اجازه جا به جایی مسافران را دارند.
داریوش باقر جوان در برنامه تلویزیونی درباره ابلاغ شیوه نامه‌های جدید بهداشتی سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و تغییراتی که در حوزه فاصله گذاری به وجود آمده این است که افراد به صورت محدود از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند .

وی افزود: افرادی که می‌خواهند با ناوگان عمومی جا به جا شوند باید یا کارت واکسن داشته باشند و یا نتیجه پی سی آر با فاصله زمانی ۷۲ ساعت را ارائه دهند و گرنه اجازه استفاده از ناوگان جاده‌ای را ندارند و ۸۰ درصد از ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با این شرایط اجازه جا به جایی مسافران را دارند.

باقرجوان بیان کرد: شیوه نامه‌هایی که از قبل ابلاغ شده بود مثل ارائه ماسک و اجرا و الزام سرنشینان به استفاده از ماسک، ضد عفونی ناوگان و سایر موارد همچنان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اجرای شیوه نامه‌های جدید بهداشتی سفر با ناوگان به استان ها نیز ابلاغ شده است اما آموزش لازم و شروع کار چند روز طول می‌کشد، ولی از امروز این شیوه نامه  لازم الاجرا است و اگر فردی این شیوه نامه‌ها را اجرا نکند برخورد لازم با او صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خاطرنشان کرد: این پروتکل‌ها در دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی نیز به دقت اجرا خواهد شد.

باقرجوان در ادامه گفت: بر اساس قراری که با وزارت بهداشت و وزارت کشور گذاشته ایم اجرای شیوه نامه به صورت سیستمی نیز انجام خواهد شد و افراد در سیستم خوداظهار کرده و کیو آر کدی که دریافت می‌کنند را به صورت سیستمی ارائه کرده تا توسط بارکدخوان‌ها خوانده شود، ولی فعلاً به صورت فیزیکی این شیوه نامه اجرا می‌شود

وی افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و شماره پیامک هزارو ۱۴۱ برای ارتباط سیستمی برای سامانه‌های پاسخگویی و شکایات است.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *