جای خالی لیگ برتر والیبال در پخش تلویزیونی؛ همه چیز در پول خلاصه شده

7:45 - 10 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۳۰۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
درحالی که ۳ هفته از برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال می‌گذرد، اما گویا به دلیل برخی اختلافات مالی تنها شبکه‌های استانی صدا وسیما دیدار‌ها را پخش تلویزیونی می‌کنند.

- لیگ برتر والیبال در سال ۱۴۰۰ روز گذشته (یک‌شنبه) هفته سوم خود را نیز پشت سر گذاشت و باتوجه به نحوه یارگیری تیم‌ها و توزیع بازیکنان باتجربه و ملی‌پوش در تیم‌های مختلف شاهد جدال‌هایی حساس و مهیج بین تیم‌های مختلف برای کسب عنوان قهرمانی هستیم.

از یک سو لیگ برتر والیبال ایران همانند فصل گذشته به دلیل تداوم محدودیت‌های بهداشتی بیماری کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و به این ترتیب تنها راهی که علاقمندان به والیبال در سراسر ایران می‌توانند به صورت تصویری و زنده  پیگیر نتایج تیم‌های شهرشان باشند، تلویزیون و شبکه‌های ۳ و ورزش است.

تا فصل پیش، صدا و سیما بیشتر بازی‌های مهم لیگ برتر والیبال چه در تهران و چه در شهرستان‌ها را به صورت مستقیم از شبکه‌های ۳ و ورزش پخش می‌کرد که متاسفانه در این فصل تنها شبکه‌های استانی سیما اقدام به پخش بازی‌های تیم شهرشان می‌کنند.

البته گفته می‌شود که از چند فصل پیش و بنا به بدعتی که یکی از تیم‌های تهرانی که اکنون حضور خارجی ندارد، صدا وسیما در قبال حضور سالن و پخش بازی مبلغی در حدود ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کرد، اما گویا افزایش همین مبلغ درخواستی از سوی صدا وسیما باعث شده که تیم‌ها تمایل زیادی برای پخش بازی‌هایشان نداشته باشند؛ چرا که شنیده‌ها حاکیست برای پخش هر باز‌ی از این شبکه‌ها ۲۵ میلیون تومان پول خواسته شده است.

اکنون باید این سوال را از مسئولان فدراسیون و همچنین صدا و سیما پرسید که آیا بازی‌های رشته‌ای همچون والیبال که یکی از رشته‌های پرافتخار و محبوب در ایران به شمار می‌رود باید با گذراندن چنین مسیری پخش شود؟ قطعا در شرایطی که تماشاگران امکان حضور در سالن را ندارند و با توجه به رسالت صدا و سیما در حمایت از ورزش نیاز است تا رایزنی‌های بین فدراسیون والیبال و این نهاد صورت گیرد تا روند پخش دیدار‌های لیگ برتر والیبال از تلویزیون به صورت درست و در شان والیبال ایران باشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *