وزیر امور خارجه روسیه: برگزاری انتخابات سراسری در افغانستان باعث تامین منافع تمام گروه‌ها می‌شود

12:57 - 05 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۲۸۷
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه روسیه گفت: برگزاری انتخابات سراسری در افغانستان قابل احترام است و باعث تامین منافع تمام گروه‌هایی که در افغانستان حضور دارند، می‌شود.
- «سرگئی لاوروف» در دومین نشست همسایگان افغانستان که امروز در تهران برگزار شد، در سخنرانی خود به صورت مجازی، اظهار داشت: بعد از دودهه مشکل و فاجعه انسانی در افغانستان، این کشور باید شروع کند و خودش را از نو بسازد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: روشن است که وضعیت افغانستان برای آمریکا و دیگر کشور‌ها چندان مهم نیست.

وی با بیان اینکه هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در کابل قدرت گرفته است، گفت: این فرصتی برای بازگشت افغانستان به عرصه بین‌الملل به ثبت رساندن اوضاع سیاسی این کشور است.

لاوروف اضافه کرد: برگزاری انتخابات سراسری در افغانستان قابل احترام است و باعث تامین منافع تمام گروه‌هایی که در افغانستان حضور دارند، می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان و قاچاق در این کشور قوت گرفته است که باید با آن‌ها جنگید.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه ما تمام منابع و کمک‌های‌مان را از افغانستان دریغ نمی‌کنیم، گفت: همه کشور‌ها باید برای بازگشت ملت افغانستان به زندگی عادی، به این کشور کمک کنند.

وی افزود: ایجاد آموزش عملی مستمر و سلامتی ملی، منابع مالی زیادی را نیاز دارد و آن‌هایی که چنین وضعیتی را در افغانستان ایجاد کردند باید مسئولیت خود را قبول کند. سازمان ملل نیز باید نقش خود را ایفا کند.

لاوروف در پایان خاطرنشان کرد: به زودی یک کشتی کمک‌های بشردوستانه از طرف روسیه به افغانستان ارسال خواهد شد.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *