معاون حقوقی رئیس جمهور دولت دوازدهم: قوه قضائیه شهروند مدار شکل گرفته است

9:36 - 19 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۹۹۶
«عملکرد آقای اژه‌ای در ۱۰۰ روز اول ریاست بر دستگاه قضا را موفق ارزیابی می‌کنم.» معاون حقوقی رئیس جمهور دولت دوازدهم ضمن بیان این جمله گفت: با توجه به رویکرد رئیس دستگاه قضا به نظر می‌رسد یک قوه قضائیه شهروند مدار شکل گرفته باشد.

- مهر نوشت: الهام امین‌زاده با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در ۱۰۰ روزه اول دوره «تحول و تعالی» به ریاست حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، اظهار داشت: آقای اژه‌ای با یک رویکرد پرتلاش و نگاه به وضعیت زندانیان و مشکلات آن‌ها به قوه قضائیه وارد شد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان‌ها، بیان داشت: اینکه شخص رئیس قوه قضائیه به همراه همکارانشان بازدید‌های موردی و سرزده از زندان‌ها داشتند و در جریان مشکلات زندانیان قرار گرفتند امری بسیار پسندیده و در جهت حفظ حقوق زندانیان است.

معاون امور حقوقی رئیس جمهور دولت دوازدهم با بیان اینکه بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان‌ها و وضعیت زندانیان بسیار حائز اهمیت بود، گفت: اینکه زندانیان هم به عنوان یک شهروند در کشور ما مورد توجه قرار بگیرند و اقدامات خلاف قانون آن‌ها فقط در حد و حدودی که قانون مقرر کرده است مورد مجازات قرار بگیرد، اهمیت دارد.

وی با اشاره به ورود رئیس دستگاه قضا به مسائل اقتصادی، تصریح کرد: وی در رابطه با مباحثی که مربوط به وضعیت اقتصادی است، ورود خوبی داشتند.

معاون امور حقوقی رئیس جمهور دولت دوازدهم اظهار داشت: به نظر می‌رسد یک قوه قضائیه شهروند مدار شکل گرفته باشد و به شهروندان، چه کسانی که عامه مردم هستند و چه کسانی که آزادی آن‌ها به دلیل تخلفاتی که داشتند محدود شده، مورد توجه قرار گرفته است.

امین‌زاده تصریح کرد: با توجه به رویکرد رئیس دستگاه قضا در این ۱۰۰ روز بنده عملکرد ایشان را موفق ارزیابی می‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *