حاضر به مذاکره بر سر جزایر جدانشدنی کشورمان نیستیم

10:25 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۳۹۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران اسناد لازم را ارائه داده و بیش از این حاضر به مذاکره با امارات بر سر جزایر جدانشدنی کشورمان نیست از امارات خواست بجای سیاسی کردن فضا، مشکل خودرا از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.
حاضر به مذاکره با امارات بر سر جزایر جدانشدنی کشورمان نیستیم/امارات مشکل خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کندمحمدحسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی میزان در مورد ادعای وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی مبنی بر اینکه ایران باید در سیاست‌های خود در منطقه بازنگری کند، اظهارکرد: ما تاکنون با تساهل در مقابل زیاده‌خواهی امارات کوتاه آمده‌ایم ولی به نظر می‌رسد که باید با ادبیات خود آنها دراین مورد صحبت کنیم ضمن اینکه حاضر نیستیم بیش از این درباره این موضوع مذاکره کنیم.

وی افزود: ادعای بی‌اساس امارات متحده عربی درباره جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک وابوموسی نخ‌نما شده است ضمن اینکه جایگاه حقیقی و حقوقی هم ندارد چراکه بارها ایران با مدارک و اسنادی اثبات کرده است که این مناطق جزایر جدانشدنی ایران هستند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما هر وقت برای دفاع از این حق مسلم خود کوتاه آمدیم اماراتی‌ها تلاش خود را برای سیاسی کردن وضعیت جزایر ایران بیشتر کردند و هر زمان که محکم ایستادیم آنها از زیاده‌خواهی خود کوتاه آمدند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: امارات متحده عربی باید بجای اینکه برای احراز این مسئله فضا را سیاسی کند بهتر است مشکل خود را از طریق مراجع قانونی بین‌المللی حل کرده و اسناد و مدارک خود دال بر اثبات این ادعا را نیز ارائه دهد.  

گفتنی است انور قرقاش که ریاست نشست یکصد و چهل و چهارم وزراء شورای همکاری خلیج فارس را بر عهده دارد ضمن ابراز امیدواری از بهبود روابط ایران با دیگر کشورهای عرب منطقه مدعی اشغال سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی از سوی ایران شد و آن‌را خلاف منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی نامید.

انتهای پیام/


ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
شیطونی می گه بیام همون یه تیکه رو هم رو سرشون خراب بکنیم . هر روز زر مفت می زنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
مذاکره نکنیا وگرنه هرچی دیدی از چشم خودت دیدی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *