دستگیری کارچاق کن با اخذ بیش از 5 میلیارد ریال وجه نقد ، اشیاء و املاک/کارکنان دستگاه قضایی مواظب مراودات خود باشند

20:30 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۳۹۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : با رصد اطلاعاتی و تلاش نیرو های زبده این مجموعه یک کارچاق کن حرفه ای دستگیر شد.
به گزارشغلامعلی دهشیری اظهار کرد: فرد دستگیر شده به اتهام ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و حقیقت و کلاهبرداری از مردم شناسایی و با قرار قانونی روانه زندان گردید و پرونده آن در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال تکمیل تحقیقات است.
 
وی مبالغ کلاهبرداری شده توسط این متهم که بصورت وجوه نقد ، اشیاء و املاک بوده است را بیش از 5 میلیارد ریال ذکر کرد و بیان داشت : در یکی از موارد کلاهبرداری از سوژه خود تعداد قابل توجهی سکه تمام بهار آزادی ، وجوه نقدی و چک و مال منقول و سند عادی انتقال زمین اخذ نموده است.
 
این مقام قضایی اظهار داشت : این کلاهبردار از یکی دیگر از سوژه های خود بیش از مبلغ 5/1 میلیارد ریال گرفته و از یکی دیگر از افراد که شاکی متهم دستگیر شده است به بهانه احداث کارخانه و شراکت مبلغ 13 میلیارد ریال اخذ نموده است.
 
وی در ادامه ابراز داشت : علاوه بر افرادی که درارتباط با نامبرده مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ، در بازرسی از منزل متهم دادنامه های قضایی دیگری نیز پیدا شد که احتمال اقدامات مشابه از سوی این متهم و کلاهبرداری از دیگر افراد وجود داشته که صحت و سقم آن در دست بررسی است.
 
دهشیری به ضرورت دقت در ارتباط و مراوده با افراد ناشناس از سوی قضات و کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و بیان داشت : دستگاه قضایی جایگاه بسیار حساسی است که به صورت مستقیم با جان ، مال ، آبرو و حیثیت افراد مرتبط است و کارکنان آن ، اعم از کادر قضایی و اداری با گذر از فیلتر های دقیق و سنگین به این پست ها می رسند پس ضرورت دارد کارکنان نیز در جهت صیانت از جایگاه و اعتبار محل خدمت و آبروی خود بیشتر اهتمام داشته باشند و با پیشگیری فردی مراجع نظارتی را یاری دهند.
 
وی شیوه مشابه اکثر کلاهبرداری های این چنینی و ادعاهای نفوذ بر خلاف قانون و مقرارت را در این گونه موارد یادآور شد تصریح کرد : فرد دستگیر شده برای جلب اطمینان سوژه های خود عکس خود و قضات و کارکنان دستگاه قضایی که در کنار یکدیگر بودند را در گوشی خود داشته و با نشان دادن به افراد با این شیوه کلاهبرداری انجام می داده است.   
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خاطرنشان کرد : متأسفانه در این مورد نیز وجود عکس یکی از همکاران قضایی در گوشی متهم موجب جلب اعتماد شاکی شده و البته متهم به دروغ به سوژه های خود نیز اعلام می کرده که پول را برای تحویل به قاضی یا کارمندی که واسطه انجام کار بوده یا جهت رتق و فتق امور آنها اخذ می کرده است که پس از حصول صدور حکمی که دلخواه قربانی نبوده متوجه شیادی متهم شده اند که با مراجعه به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات استان، موضوع در دستور کار و منجر به بازداشت متهم گردید.
 
وی وجود شبکه های اجتماعی جدید را نیز آسیب جدی برای مجموعه ذکر کرد و اظهار داشت : فضای مجازی طبق نظر مقام معظم رهبری (مدظله)هم فرصت محسوب می شود و هم تهدید و انتظار می رود اگر نمی توانیم از این فرصت استفاده اساسی نماییم ، حداقل به گونه ای استفاده گردد که آسیب و تهدید برای مجموعه به وجود نیاید و یا آسیب های آن را به حداقل رسانده شود.
 
 این مقام مسئول ادامه داد : اخیراً بعضی از کارکنان دستگاه قضایی با نصب برخی نرم افزار ها و حضور در شبکه های اجتماعی از عکس شخصی خود با حضور در محل کار جهت پروفایل و یا شناسه شبکه های مجازی که عضو هستند استفاده می کنند که این مسئله نیز می تواند زمینه ساز سوءاستفاده افراد فرصت طلب را مهیا نماید.
 
وی گفت : باید بر عملکرد و مراودات اجتماعی بیشتر دقت شود تا مبادا افراد فرصت طلب و سود جو اعتبار و آبروی یک مجموعه پرکار و ارزشی و نیروی خدوم مجموعه را پایمال اهداف کثیف خود نمایند.

 انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *