تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر استفاده حداکثری از تجهیزات دادرسی الکترونیک

15:38 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۰۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هیجدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
- هیجدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار گردید.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست حوزه‌های قضایی، مطالب و راهکار‌هایی را در جهت بهبود هر چه بهتر عملکرد دستگاه قضایی استان ارائه نمود.

یکی از راهکار‌هایی که مورد تاکید عتباتی بود، استفاده حداکثری از ظرفیت هسته‌های بخشایش در واحد‌های مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها در جرائم قابل گذشت بود، وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۳ فقره پرونده قتل توسط شورا‌های حل اختلاف با همکاری هسته‌های بخشایش منجر به اخذ رضایت از اولیاء دم گردیده است این امر را نشان از توان هسته‌های بخشایش در امر اصلاح ذات البین دانست که باید از این ظرفیت استفاده حداکثری نمود.

یکی دیگر از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان دستور تسریع و تسهیل استفاده حداکثری روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی از تجهیزات دادرسی الکترونیک و غیر حضوری بالاخص در مورد زندانیان با همکاری زندان‌های تابعه بود که این امر هم موجب سرعت در رسیدگی و هم موجب رعایت الزامات بهداشتی، حفاظتی و امنیتی در این ایام شیوع کرونا خواهد بود.

شایان ذکر است در ادامه ۳ دستور جلسه مورد بررسی شورای معاونین قرار گرفت و در هر مورد، معاونین به بیان نکته نظرات خود پرداخته و راهکار‌های عملی ارائه نمودند و نهایتاً جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *