عبور طوفان حاره‌ای شاهین از شهرستان چابهار/ تحمیل خسارت به زیرساخت‌های برق و کشاورزی

19:57 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۰۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
فرماندار چابهار با بیان اینکه مدارس به علت آب‌گرفتگی امروز تعطیل هستند، گفت: به زیرساخت‌ها و خصوصاً تأسیسات برق خسارتی وارد شده است. به منازل مسکونی و بخش کشاورزی هم خساراتی وارد شده که پس از فروکش آب حتماً موارد بررسی می‌شوند.
رحمدل بامری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت طوفان حاره‌ای موسوم به «شاهین» در شهرستان چابهار گفت: طوفان شاهین از شهرستان چابهار عبور کرده است. امروز هوای چابهار ابری است و بارندگی نداریم.

وی با بیان اینکه طوفان شاهین تلفات جانی در شهرستان چابهار در برنداشت، افزود: به زیرساخت‌ها و خصوصاً تاسیستات برق خسارتی وارد شده است. به منازل مسکونی و بخش کشاورزی هم خساراتی وارد شده که پس از فروکش آب حتما موارد بررسی می‌شوند. 

فرماندار چابهار گفت: به‌خاطر رعایت موارد ایمنی و اینکه هنوز طوفان از منطقه خارج نشده است، شهروندان اجازه حضور در نوار ساحلی را ندارند و محدودیت‌های تردد همچنان ادامه دارد.

بامری با بیان اینکه مدارس به علت آب‌گرفتگی امروز تعطیل هستند، تصریح کرد: بارندگی شب و روز گذشته تمام معابر را پر از آب کرده است. در پس طوفان اخیر حدود ۷۲ میلی‌متر بارندگی در شهرستان چابهار به ثبت رسید. 

فرماندار چابهار عنوان کرد: اگر باران در بالادست یعنی شهرستان قصر قند می‌بارید آب وارد سد جودان می‌شد و اگر در شهرستان سرباز می‌بارید وارد سد زیردان می‌شد اما بارش‌ها در نوار ساحلی انجام شد و آب به دریا سرازیر شد. 

بامری خاطر نشان کرد: طوفان شاهین با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت از ۲ روز قبل در چابهار آغاز شد و در پس آن، بارندگی حدود ۷۲ میلی‌متری و طول موج ۲ تا ۶ متر به ثبت رسید. 

وی با اشاره به برگزاری ۲ جلسه ستاد مدیریت بحران به‌ریاست استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جلسات شهرستانی ستاد مدیریت بحران نیز برگزار شد و هشدار‌های لازم داده شد. تیم ستاد مدیریت بحران سریعاً به سواحل مکران اعزام شد و استاندار هم اکنون نیز در حال بازدید از منطقه است. 
 
 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *